Friday, September 12, 2008

Κάποιος "φουσκώνει" ποσοστά;

Οσοι ζούμε στη χώρα που λέγετε Ελλάδα γνωρίζουμε ότι ο Σύριζα (και ο Συνασπισμός...) ήταν απών από τα κοινωνικά γεγονότα όλο το καλοκαίρι. Είναι μια παλιά συνήθεια της λεγόμενης Ανανεωτικής Αριστεράς να "κλείνει" το μαγαζί κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Ενδεικτικό ότι ακόμα κα η Εποχή κλείνει το μήνα Αυγουστο. Επίσης ενδεικτικό της καλοκαιρινής, πολιτικής, ραστώνης είναι ότι ο Αλέξης Τσίπρας μίλησε σε Ικαρία, Μύκονο και Σύρο. Οπως ήταν φυσικό η απουσία του Σύριζα από τα κοινωνικά προβλήματα των πολιτών (θυμίζω τελευταία εμφάνιση του Τσίπρα στην Αθήνα ήταν με την συμπαθέστατη μετανάστρια στο προεδρικό μέγαρο...) καταγράφηκε στις πρόσφατες δημοσκοπήσεις που είδαν το φως της δημοσιότητας στις αρχές του Σεπτέμβρη.
Βέβαια πρέπει να πω ότι η επιστήμη της δημοσκόπησης έχει ξεφτιλιστεί στην Ελλάδα, καθώς κάθε εβδομάδα έχουμε γκάλοπ με πρόθεση ψήφου. Μάλλον πρόκειται για γκάλοπ επηρεασμού της συνείδησης των πολιτών, παρά για πολιτικό εργαλείο. Αλλά γι' αυτό σας έχω κάτι στο τέλος του κειμένου.


Επιστρέφω στις δημοσκοπήσεις και τον Σύριζα. Την 1 Σεπτεμβρίου η GPO δημοσιεύει δημοσκόπηση όπου ο Σύριζα βρίσκεται στο 10%. (ΝΔ 27,4, Πασόκ 25,2, ΚΚΕ 7,1, Λαός 5, 3, Οικολόγοι 1,6). Στις 3/9 η MRB για τον Ελ. Τύπο δίνει στο Σύριζα 11,9% (ΝΔ 28,1, Πασόκ 26,1, ΚΚΕ 7,8, Λαός 5, οικολόγοι 2,5). Στις 4/9 η Μέτρον Ανάλυσις του δίνει 10,8% (ΝΔ 28,3, Πασόκ 25,9, ΚΚΕ 7, Λαός 4,6, Οικολόγοι 2,5). Δηλαδή τρεις εταιρίες δείχνουν μια δημοσκοπική κάμψη των ποσοστών του Σύριζα. Κατά την ταπεινή μου άποψη απόλυτα λογικό για ένα κόμμα που βρισκόταν στις παραλίες και τα μπαράκια και όχι δίπλα στα κοινωνικά προβλήματα (παρεπιπτόντως η Αυγή γιατί δεν έβαλε ούτε μια φωτο από το μπλογκ του Σύριζα στις διαδηλώσεις της ΔΕΘ;).

Και ξαφνικά έρχεται σήμερα (12/9) η Public Issue και στο "Βαρόμετρο" δίνει στον Σύριζα 15, 5 % (με απώλεια 2,5% όπως αναφέρει η εφημερίδα Καθημερινή) (ΝΔ 34, Πασόκ 32,5, ΚΚΕ 8, Λαός 5,5, Οικολόγοι 2). Εκεί που όλες οι εταιρίες έχουν τον Σύριζα γύρω στο 10%, η Public Issue έρχεται και του "δίνει" 15,5%! Τα σχόλια δικά σας!

Σχετικά με τις εταιρίες δημοσκοπήσεων

Σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης με διεύρυνση κύκλου εργασιών αλλά και καθαρών προ φόρων κερδών εκτιμάται ότι θα παρουσιάσει τόσο το 2008 όσο και το 2009 ο κλάδος των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον τομέα των πολιτικών δημοσκοπήσεων.

Πρόκειται για τις εταιρείες οι οποίες περιλαμβάνονται στο σχετικό Μητρώο Φορέων Επιχειρήσεων Δημοσκοπήσεων του ΕΣΡ αφού, σύμφωνα με το νόμο, όσες εταιρείες δεν περιλαμβάνονται στον κατάλογο αυτό δεν μπορούν πλέον να δραστηριοποιηθούν στον τομέα. Ενδεικτικά της εικόνας που ήδη παρουσιάζει ο κλάδος είναι τα αποτελέσματα της χρήσης του 2007, των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον τομέα και τα οποία παρουσιάζονται για πρώτη φορά συγκεντρωμένα.

Οι συνολικές πωλήσεις των εταιρειών δημοσκοπήσεων (συγκεκριμένα των: MRB, Focus, Metron Analysis, Centrum, VPRC, Opinion, GPO, ALCO, MARC, RASS και Prognosis) ξεπέρασαν το 2007 τα 23,19 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση σε σχέση με το 2006 της τάξης του 30,71%.

Ανάλογη πορεία με πολλαπλάσια ωστόσο αύξηση παρουσίασαν και τα καθαρά προ φόρων κέρδη, τα οποία ξεπέρασαν το 1,45 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 353,19%.

Επισημαίνεται ότι πρόκειται για αποτελέσματα τα οποία ενισχύθηκαν σημαντικά από την εκλογική αναμέτρηση του 2007, παρά ταύτα θα μπορούσαν να είναι ακόμα υψηλότερα, αφενός εάν οι εκλογές πραγματοποιούνταν στον προκαθορισμένο χρόνο -αφού και λόγω της θερινής περιόδου περιορίστηκε σημαντικά ο χρόνος δραστηριοτήτων- αφετέρου εάν δεν ίσχυε ο περιορισμός στη δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων, πράγμα το οποίο βεβαίως με τροπολογία που ψηφίστηκε φέτος το καλοκαίρι έχει πλέον ρυθμιστεί.

Ειδικότερα και σύμφωνα με τις νέες διατάξεις, στις επερχόμενες Ευρωεκλογές του 2009 η δημοσιοποίηση των δημοσκοπήσεων θα επιτρέπεται μέχρι και την παραμονή της ημέρας της ψήφου.

Το γεγονός αυτό εκτιμάται ότι θα αυξήσει σημαντικά τη ζήτηση για τις υπηρεσίες των εταιρειών του κλάδου, κυρίως από τα μέσα ενημέρωσης (έντυπα και ηλεκτρονικά), εκτινάσσοντας τις πωλήσεις αλλά και τα κέρδη τους σε νέα υψηλά επίπεδα.

Οι εταιρείες με τις υψηλότερες πωλήσεις

Η εταιρεία MRB Ελλάς είναι η εταιρεία με τον υψηλότερο κύκλο εργασιών το 2007, αφού οι πωλήσεις της ξεπέρασαν τα 9,11 εκατ. ευρώ έναντι 7,47 εκατ. ευρώ το 2006, παρουσιάζοντας αύξηση 21,92%.

Στη 2η από πλευράς όγκου πωλήσεων κατά σειρά θέση βρίσκεται η εταιρεία Focus, της οποίας ο κύκλος εργασιών πραγματοποίησε άλμα μέσα στο 2007, αφού υπερδιπλασιάστηκε με αύξηση 104,23%, ανερχόμενος σε 4,12 εκατ. ευρώ έναντι 2,01 εκατ. ευρώ του 2006.

Σημαντική αύξηση πωλήσεων, κατά 41,67%, σημειώθηκε δε και στην 3η κατά σειρά εταιρεία, τη Metron Analysis, η οποία παρουσίασε όγκο κύκλου εργασιών ύψους 2,87 εκατ. ευρώ έναντι 2,02 εκατ. ευρώ το 2006.

Σταθερές πωλήσεις με οριακή συγκράτηση το 2007 παρουσίασε η 4η κατά σειρά εταιρεία, η Centrum, της οποίας ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 2,196 εκατ. ευρώ έναντι 2,199 εκατ. ευρώ το 2006.

Πηγές: Η Καθημερινή, Ναυτεμπορική

14 comments:

εξαποδώ said...

"Επίσης ενδεικτικό της καλοκαιρινής, πολιτικής, ραστώνης είναι ότι ο Αλέξης Τσίπρας μίλησε σε Ικαρία, Μύκονο και Σύρο"

Στη γνωστή πάμπ στο Λονδίνο μίλησε;

Καλό Χειμώνα, Μάκη!

Κόκκινη Πιπεριά said...

Καλό χειμώνα φιλαράκι! Να' σαι καλά!

Anonymous said...

Πραγματικά ακατανόητο το συγκεκριμένο post.

Nα αρχίσουμε από τον τίτλο: Τι νόημα έχει το ερώτημα; Ισχύει γιά κάθε δημοσκόπηση. Επομένως θα μπορούσε να έχει διατυπωθεί και γιά τις δημοσκοπήσεις που δείχνουν μειωμένα τα ποσοστά του ΣΥΡΙΖΑ. Αντίστροφα φυσικά. Δηλαδή: "Κάποιος 'ξεφουσκώνει' ποσοστά;". Δεν ετέθη όμως. Και γιατί τα μειωμένα ποσοστά είναι αποδεκτά και στα αυξημένα πρέπει να μπει ερωτηματικό; Ακατανόητο!

Από ποιά "κοινωνικά γεγονότα ήταν απών ο Σύριζα (και ο Συνασπισμός...)"; Ακατανόητο!

Όλοι "κλείνουν" το μαγαζί κατά τους καλοκαιρινούς μήνες! Από τα κόμματα μέχρι τους πολίτες. Εκ των οποίων ορισμένοι αράζουν (και καλά κάνουν) στο Αγκίστρι! Γιατί αυτό που ισχύει γιά όλους, δεν πρέπει (τηρουμένων των υποχρεώσεων) να ισχύει γιά τα στελέχη, δεδομένου ότι δεν είμαστε σε επαναστατική κατάσταση; Ακατανόητο!

Πώς είναι δυνατόν, αν είναι ορθοί οι συλλογισμοί του post, στις ίδιες δημοσκοπήσεις που καταγράφουν τα μειωμένα ποσοστά να καταγράφεται ο ΣΥΡΙΖΑ ως η κυρίως αντιπολίτευση; Ακατανόητο!

Τέλος, αν υποθέσουμε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ "κάθησε" λόγω του ότι το 'ριξε στην dolce vita, να υποθέσουμε ότι ΝΔ και ΠΑSHOCK "σηκώθηκαν" ή σταθεροποιήθηκαν λόγω του ότι βρέθηκαν δίπλα στα προβλήματα του λαού; Ακατανόητο!

Ελπίζω να έχω κάποιες απαντήσεις.




Υ.Γ. Η "Εποχή" κυκλοφορεί 48 από τις 52 εβδομάδες του χρόνου, επί 20 χρόνια, στηριζόμενη σε εθελοντική και απλήρωτη εργασία κατά κύριο λόγο. Επικρίνεται γι' αυτές τις 4 εβδομάδες; Ακατανόητο!

Υ.Γ.2 Ο ΣΥΡΙΖΑ ταυτίζεται με την "λεγόμενη Ανανεωτική Αριστερά"; Ακατανόητο!

vangelakas said...

καί στήν μύκονο, ωμίλησε ενώπιον 46 ατόμων. Είχε ωραίο σχόλιο ο βηματοδότης.

A8lios said...

Εγώ στις δημοσκοπήσεις της Public Issue δε μπορώ να καταλάβω πώς γίνεται επί 5 μετρήσεις το ΚΚΕ να είναι στο 8%. Ούτε καν 8,1% ή 7,9%. Πάντα 8% !!!

Μου φαίνεται πραγματικά πολύ περίεργο.

Όσο για το 15,5 του ΣΥΡΙΖΑ, λογικό είναι, γιατί στην public issue κάνουν αναγωγή κάποιων υπολοίπων (π.χ. αναποφάσιστων) στα κόμματα ανάλογα με τα ποσοστά τους.

Επομένως δεν είναι περίεργο.

Αλλά αυτό το 8, ειδικά όταν σε όλες τις άλλες βλέπεις άνοδο, να μην αλλάζει ούτε για 0,1% , δε ξέρω...

Κόκκινη Πιπεριά said...

@ Δ. Δρακονάριε τίποτα δεν είναι ακατανόητο αν δεν έχεις παραμυθιαστεί από τα φουσκωμένα γκάλοπ.
Αν δεχεσαι να "κλείνει" το μαγαζί που λεει ότι είναι "ριζοσπαστικό & αριστερό", τι να πω, ΟΚ!
Το ερώτημα του κειμένου είναι απλό. Πως γίνεται όλες οι εταιρίες να δείχνουν πτώση του Συριζα και η Πάμπλικ Ισου να δείχνει άνοδο. Κατανοητό;

Anonymous said...

Αγαπητέ Μάκη,


Πολλά πράγματα - και συγκεκριμένα -ρώτησα, καμία απάντηση δεν πήρα. Απλώς επανέλαβες εν συντομία το post. Αλλά έτσι αγαπητέ Μάκη δεν γίνεται δουλειά! Η θα κάνουμε διάλογο, ή θα οχυρώνεται ο καθένας πίσω από τις αντιλήψεις του. Αν θέλεις, όταν βρεις ίσως περισσότερο καιρό, μου απαντάς στα ζητήματα που έθιξα. Αν όχι, και πάλι φίλοι θα 'μαστε. Δυό φίλοι όμως, που, με δική σου υπαιτιότητα, δεν συζητάνε!...

Κόκκινη Πιπεριά said...

@ Δ. Δρακονάριος

Τι να απαντήσω; Το ποστ τα λεει όλα νομίζω. Οσο για την "Εποχή", της οποίας για πολλά χρόνια υπήρξα συνεργάτης, δεν το έγραψα ειρωνικά ότι κλείνει τον Αύγουστο.
Εσύ γιατί δεν απαντάς στο αν έχεις παραμυθιαστεί από τα γκάλοπ;

Κόκκινη Πιπεριά said...

Αγαπητέ Δ. Δρακονάριε... πριν αλέκτωρ λαλήσει έρχεται ένα ακόμη γκάλοπ, της Αλκο αυτή τη φορά και ο Σύριζα είναι στο 1ο,5%. Και σε ξαναραωτάω πως γίνεται όλες οι εταιρίες να "βρίσκουν" τον Συριζα γύρω στο 10% και η Πάμπλικ Ισους να τον έχει στιο 15%.

Anonymous said...

Αγαπητέ Μάκη,


Θα αρχίσω από το ερώτημα, στο προτελευταίο σχόλιό σου. Το οποίο όμως, δεν το είχες θέσει νωρίτερα. Επομένως είναι λανθασμένη η εντύπωσή σου ότι απέφυγα να απαντήσω.

Λοιπόν: Καθόλου δεν έχω παραμυθιαστεί από τα γκάλοπ! Ούτε τα τωρινά, ούτε του περασμένου χειμώνα! Και γιατί να παραμυθιαστώ; Με τον κακό χαμό που γίνεται εδώ κι ένα χρόνο, τα ποσοστά της Αριστεράς (και δεν εννοώ φυσικά μόνο τον ΣΥΡΙΖΑ), δεν νομίζω ότι δικαιολογούν θριαμβολογίες. Ενθαρρυντικά, ναι, είναι. Τίποτα λιγότερο, τίποτα περισσότερο!

Τώρα, στο ερώτημα που έθετες με το post σου και το οποίο απευθύνεις και σε μένα, ήδη έχει δοθεί απάντηση - έμμεσα από μένα, αμεσότατα από τον @ a8lios. Τι σου λέει ο συγκεκριμένος φίλος; Ότι απλούστατα η διαφορά οφείλεται στην διαφορετική μεθοδολογία που ακολουθεί η Public Issue. Και πώς αποδεικνύεται αυτό; Από το ότι, αγαπητέ Μάκη, τα ποσοστά στην συγκεκριμένη δημοσκόπηση δεν είναι "φουσκωμένα" μόνο γιά τον ΣΥΡΙΖΑ. Είναι "φουσκωμένα" τόσο γιά την ΝΔ, όσο και γιά το ΠΑΣΟΚ!

Επιπόλαια "διάβασες" τις δημοσκοπήσεις αγαπητέ Μάκη. Και φαίνεται πώς επιπόλαια "διαβάζεις" και τα σχόλια των αναγνωστών σου! Κι εμάς τους αριστερούς ξέρεις, δεν "μας παίρνει" να είμαστε επιπόλαιοι, ειδικά στον δημόσιο λόγο μας. Αν θέλουμε να πείσουμε, πρέπει να σκεφτόμαστε δυό και τρείς φορές πριν "χτυπήσουμε" την κάθε λέξη στο πληκτρολόγιο!...

Έχω την εντύπωση, πώς θέλοντας να στηρίξεις την επικριτική άποψή σου περί "απόσυρσης" του ΣΥΡΙΖΑ λόγω θερινών διακοπών, "πιάστηκες" από τα γκάλοπ, θεωρώντας ότι παρέχουν και την απόδειξη γιά την ορθότητά της. Η άποψή σου είναι σεβαστή και μπορούμε να την συζητήσουμε. Όμως τα γκάλοπ, ούτε αποδεικνύουν πως έχεις δίκιο, ούτε και το αντίθετο!

Η πτώση των ποσοστών του ΣΥΡΙΖΑ, όπως και η στασιμότητα των ποσοστών του ΚΚΕ, οφείλεται σε άλλους, σοβαρότερους λόγους αγαπητέ Μάκη κι όχι στην καλοκαιρινή ραστώνη. Μακάρι να ήταν αυτή μόνο το πρόβλημα! Άλλα όμως είναι τα "ζόρια" γιά την Αριστερά φίλε Μάκη. Άλλα.

Βοήθα την να τα λύσει. Μην της προσθέτεις όμως καινούργια! Εκτός κι αν δεν αναγνωρίζεις τον ΣΥΡΙΖΑ ως κομμάτι της Αριστεράς!...




Υ.Γ. Εξακολουθώ να ελπίζω, ότι θα έχω κάποιες απαντήσεις στα ερωτήματα που έθεσα στο πρώτο-πρώτο σχόλιό μου της 13ης Σεπτεμβρίου...

Κόκκινη Πιπεριά said...

@ Δ. Δρακονάριος
Μόνο επιπόλαιος δεν είμαι. Απλά πιστεύω ακράδαντα ότι οι δημοσκοπήσεις είναι θέμα εντυπώσεων. Δλδ ο κόσμος ακούει τα νούμερα και δεν δίνει σημασία στις αναλύσεις. Εκεί στάθηκα και σύγκρινα τα αποτελέσματα των διαφόρων εταιριών.
Επίσης με αδικείς λέγοντας ότι διαβάζω επιπόλαια τα σχόλια των αναγνωστών μου. Λάθος.
Αυτό εδώ το μπλογκ με σεβασμό αντιμετωπίζει όλες τις απόψεις. Είτε συμφωνώ, είτε διαφωνώ.
Φυσικά και τα προβλήματα της Αριστεράς είναι άλλα..
Το μεγαλύτερο για μένα είναι ότι τόσο το Κκε, όσο και ο Συριζα δεν μπορούν να εκφράσουν την αγανάκτηση του κόσμου.
Γιατί δεν αρκούν ούτε τα νιάτα του Αλέξη, ούτε ο λαϊκισμός τυο Αλαβάνου, ούτε βέβαια ο κρυφοσταλινισμός της Αλέκας.
Οι πολίτες θέλουν να ακούσουν συγκεκριμένα πράγματα.
Γι' αυτό και έβαλα τις προτάσεις του ΓΑΠ για την φορολογία.
Οι εποχές που ζούμε είναι πολύ δύσκολες και κοινωνικά και πολιτικά και οικονομικά.
Με βερμπαλισμούς και ριζοσπαστικά λόγια δεν λύνονται τα μεγάλα προβλήματα.
Η αριστερά θα μπορέσει να παίξει ρόλο όταν καταφέρει και αρθρώσει πραγματικές και ρεαλιστικές απόψεις. Μπορεί να ακούγεται σοσιαλδημοκρατικό (που δεν είναι...), αλλά έτσι είναι.
Μέχρι τότε οι εταιρίες γκάλοπ θα κάνουν τη δουλειά τους αναλόγως με το ποις παραγγέλνει τη δημοσκόπηση.

Anonymous said...

O MΥΡΙΖΑ θα πέσει κάτω του 6% στις επόμενες εκλογές.

http://anything-but-syriza.blogspot.com/

Anonymous said...

και στις αλλες δημοσκοπησεις Κοκκινη? Πιπερια ο δικομματισμος ηταν κατω απο 30 και σε αυτην πανω απο 30...

Καθε εταιρεια παρουσιαζει διαφορετικα τα αποτελεσματα (κανει αναγωγες -ή οχι- σε αυτους που δηλωνουν οτι θα ψηφισουν κατι κτλ). Για αυτο πρεπει να συγκρινουμε με προηγουμενες δημοσκοπησεις της ιδιας εταιρειας και οχι με αλλες εταιριες.

CHARLIE BROWN said...

Μάκη να σου θυμίσω ότι η εταιρία που κατηγορείς ότι "φουσκώνει" το ΣΥΡΙΖΑ είναι η μόνη που έπεσε ακριβώς μέσα στα αποτελέσματα των εκλογών του 2004 και του 2007. Αυτοί που σήμερα εσύ θεωρείς φερέγγυους προσπαθούσαν να μας πείσουν ότι η αναμέτρηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ είναι ανοιχτή, ενώ έδιναν το 2006 στον Τσίπρα 3% έως και 2 βδομάδες πριν τις εκλογές.
Τέλος η Public Issue δίνει 15,5% στο ΣΥΡΙΖΑ με πτώση (από 18%) κι όχι με άνοδο όπως και πάλι επιπόλαια έγραψες.
Με αγάπη παρ'όλα αυτά..