Wednesday, May 7, 2008

Pim Fortuyn: Έξι χρόνια μετά

Στις 6 Μαϊου 2002, ο αμφιλεγόμενος Ολλανδός πολιτικός Pim Fortuyn έπεφτε νεκρός από τις σφαίρες ενός ακτιβιστή για τα δικαιώματα των ζώων (ναι, στην "πολιτικά ορθή" εποχή μας, μπορείς να χάσεις τη ζωή σου και για τέτοιους λόγους). Ο Pim Fortuyn διέγραψε μια ιλιγγιώδη και εντυπωσιακή τροχιά : μαρξιστής καθηγητής πανεπιστημίου, αρθρογράφος σε εφημερίδες και στα τελευταία χρόνια της ζωής του, ο κύριος πολιτικός εκφραστής ενός έντονου αντιμεταναστευτικού ρεύματος σε μια χώρα όπου το 10% του πληθυσμού της αποτελείται από μουσουλμάνους μετανάστες που προέρχονται κυρίως από την Τουρκία και τη Βόρεια Αφρική. Δημοφιλής, χαρισματικός,φωτογενής, ήξερε να χειρίζεται τα Μ.Μ.Ε. , και θεωρούταν σίγουρο πως το κόμμα που ο ίδιος είχε ιδρύσει θα ήταν ο ρυθμιστής μετά τις εκλογές του 2002.Δεν πρόλαβε...

Όσο ζούσε, ο Pim Fortuyn δαιμονοποιήθηκε από την ευρωπαϊκή Αριστερά. Τον χαρακτήρισαν ακροδεξιό, ρατσιστή και φασίστα. Πολιτικά τον τοποθέτησαν πλαϊ στον Jean-Marie Lepen και τον Jorg Heider.Όμως για μια στιγμή....Κάτι φαίνεται να μην ταιριάζει στην εικόνα του ακροδεξιού πολιτικού, που τόσο έντεχνα φιλοτέχνησαν οι πολιτικοί του αντίπαλοι.Ο Pim Fortuyn ήταν ανοιχτά ομοφυλόφιλος, υποστήριζε το φιλελεύθερο ολλανδικό μοντέλο για τα ναρκωτικά, το γάμο μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου και την ευθανασία. Ανησυχούσε όμως πως η έλευση στην Ολλανδία χιλιάδων μουσουλμάνων, που έφερναν μαζί τους τις υπερβολικά συντηρητικές απόψεις τους σε κοινωνικά θέματα και μάλιστα με διάθεση να τις επιβάλουν , θα αποτελούσε απειλή για τις φιλελεύθερες αξίες της χώρας του. Επισήμανε πως πολλοί μουσουλμάνοι μετανάστες αρνούνταν να μάθουν την ολλανδική γλώσσα, δεν αφομοιώνονταν στην ολλανδική κοινωνία και δεν ενστερνίζονταν τις ολλανδικές αξίες της ανεκτικότητας και της ισότητας .Όταν σε τηλεοπτική εκπομπή ένας ιμάμης είπε πως οι gays είναι χειρότεροι και από γουρούνια και πως η ομοφυλοφιλία είναι μια ασθένεια που απειλεί την κοινωνία μας, ο Fortuyn χαρακτήρισε την ισλαμική θρησκεία οπισθοδρομική, και κοιτώντας στην κάμερα προειδοποίησε πως αυτός είναι ο Δούρειος Ίππος της μισαλλοδοξίας που οι Ολλανδοί καλούν στη χώρα τους, στο όνομα ενός δήθεν προοδευτικού "πολυπολιτισμού". Όταν τον κατηγορούσαν σαν ρατσιστή απαντούσε αφοπλιστικά : "Δεν έχω τίποτα εναντίον των Μαροκινών.Αντίθετα, τους έχω στο κρεβάτι μου συνέχεια!" (Φανταστείτε έναν Έλληνα πολιτικό, να ξεστομίζει κάτι τέτοιο!). Τέλος, στην οικονομία, ο Pim Fortuyn ήταν ένας μετριοπαθής φιλελεύθερος που τα'βαλε με το σοσιαλδημοκρατικό κατεστημένο της χώρας του, υποστήριζε τη χαμηλή φορολογία,την αποκέντρωση και τη μείωση της κρατικής γραφειοκρατίας.

Αλήθεια, λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, ποσό συμβατός είναι ο χαρακτηρισμός του ρατσιστή ακροδεξιού, που με τόση ευκολία του πρόσαπτε η Αριστερά; Διαφωνώ σε αρκετά πράγματα με τον Pim Fortuyn. Aναμφίβολα, ήταν επιρρεπής σε γενικεύσεις και υπερβολές. Δεν είναι όλοι οι μουσουλμάνοι φανατικοί ισλαμιστές, που θέλουν να επιβάλλουν τη σαρία στις κοινωνίες μας. Επιπλέον, η μετανάστευση έχει παίξει σημαντικό ρόλο στην οικονομική ευημερία των Δυτικών κοινωνιών. Και πιθανόν ο Fortuyn να υποτίμησε την αφομοιωτική δύναμη του Δυτικού πολιτισμού. Όμως ο Fortuyn τόλμησε να θίξει θέματα ταμπού σε μια κοινωνία αποβλακωμένη από το θρίαμβο της πολιτικής ορθότητας. Σε μια κοινωνία, όπου στο όνομα ενός δήθεν "προοδευτικού" σχετικισμού, θεωρείται φασιστικό να μιλάς για την ανωτερότητα των φιλελεύθερων αξιών του Δυτικού πολιτισμού. Σε μια κοινωνία , όπου στο όνομα ενός ψευδεπίγραφου "πολυπολιτισμού",θεωρείται αντιδραστικό να διδαχθούν οι μουσουλμάνοι μετανάστες αυτές τις αξίες αλλά αντίθετα θεωρούνται σεβαστές πολιτιστικές ιδιομορφίες η κλειτοριδεκτομή και οι εκτελέσεις ομοφυλόφιλων. Και δυστυχώς τα κράτη πρόνοιας των Δυτικών κοινωνίων κάνουν ακόμη χειρότερα τα πράγματα. Ένας μετανάστης σήμερα(όπως και πολλοί ντόπιοι βέβαια), σε αντίθεση με μετανάστες προηγούμενων γενεών, μπορεί να ζήσει χωρίς να χρειαστεί να δουλέψει. Τα γενναιόδωρα κρατικά επιδόματα το εξασφαλίζουν αυτό .Με αυτό τον τρόπο όμως, ο μετανάστης παραμένει απομονωμένος από την υπόλοιπη κοινωνία και η αφομοίωση , που θα μπορούσε να επιτευχθεί με την εργασία, γίνεται ακόμη πιο δύσκολη.

Τί έχει απομείνει όμως σήμερα από τον Pim Fortuyn, πέρα από αυτή την προτομή στους δρόμους του Ρότερνταμ;

Μπορεί το κόμμα του να έχει εξαφανιστεί πολιτικά,οι ιδέες του όμως άλλαξαν το πολιτικό σκηνικό της χώρας του. Τα τελευταία χρόνια, όλες οι ολλανδικές κυβερνήσεις έχουν ακολουθήσει πιο αυστηρή μεταναστευτική πολιτική. Όλο και περισσότεροι Ολλανδοί αμφισβητούν πιά ανοικτά τη δικτατορία της πολιτικής ορθότητας. Πρόσφατα οι Ολλανδοί τον ψήφισαν ως τον "Σπουδαιότερο Ολλανδό Όλων των Εποχών". Όμως την ίδια στιγμή , ο Ολλανδός σκηνοθέτης Τheo Van Gogh , δημιουργός μιας ταινίας που στηλίτευε τη βία εναντίον των γυναικών στις μουσουλμανικές χώρες,δολοφονούνταν από έναν φανατικό ισλαμιστή. Η συνεργάτης του και πολιτικός Ayaan Hirsi Ali , Σομαλικής καταγωγής, αναγκάζεται μέχρι σήμερα να ζει κυνηγημένη από χώρα σε χώρα, ενώ και ο πολιτικός επίγονος του Fortuyn , Geert Wilders δέχεται συνεχείς απειλές για τη ζωή του, ιδίως μετά την κυκλοφορία της ταινίας του Fitna.

Το πρόβλημα λοιπόν είναι εδώ. Το πρόβλημα υπάρχει και είναι πολύ πιθανό να το αντιμετωπίσουμε και στην Ελλάδα, στο άμεσο μέλλον. H τακτική της Αριστεράς να κατηγορεί σαν φασίστα οποιοδήποτε θέλει να υπερασπιστεί τις αξίες του πολιτισμού μας δεν είναι λύση. Πώς πρέπει να αντιδράσουν οι κοινωνίες μας απέναντι σε αυτές τις θρησκευτικές ομάδες που δεν αποδέχονται τις Δυτικές αξίες και θέλουν να μας επιβάλουν τις δικές τους απόψεις ; Τί μέλλον έχουν η ελευθερία του λόγου, ο πλουραλισμός, τα δικαιώματα των γυναικών και των ομοφυλόφιλων αν καταφέρουν κάτι τέτοιο ;Ο Pim Fortuyn αρκετές φορές έδινε τις λάθος απαντήσεις. Τόλμησε όμως να θέσει τα ερωτήματα. Και αυτή είναι η σπουδαία συνεισφορά του.

Πηγή:http://e-roosters.blogspot.com/

No comments: