Friday, April 10, 2020

Οταν η Ιερουσαλήμ ειναι λυπημένη!

"Εάν η Ιερουσαλήμ είναι λυπημένη και έκλεισε τα φτερά της, όλες οι πρωτεύουσες του κόσμου είναι λυπημένες με αυτήν, και αν η Ιερουσαλήμ είναι ευτυχισμένη και ανοίξει τα φτερά της, όλος ο κόσμος θεραπεύεται πνευματικά. Η Ιερουσαλήμ σήμερα έχει «αρρωστήσει» από τον κορονοϊο και έκλεισε τις πόρτες των εκκλησιών της και μαζί έκλεισε τις πόρτες των αξιών της και έτσι οι άνθρωποι του κόσμου είναι λυπημένοι.

Παιδιά της Ιερουσαλήμ, είστε τα τζαμιά και οι εκκλησίες της. Διατηρήστε την εθνική και αραβική σας διάσταση, και κρατήστε τον ηγέτη που σας δίδαξε ο ουρανός. Και να ξέρετε ότι δεν υπάρχει ειρήνη και καμία θεραπεία για όλο τον κόσμο παρά μόνο με την ειρήνη. Είστε το κλειδί για την ειρήνη, την ευημερία και την ελπίδα. Δεν υπάρχει απελευθέρωση για τη γη και τον άνθρωπο παρά μόνο με την απελευθέρωση της Ιερουσαλήμ. Όλη η Παλαιστίνη δεν θα έχει νόημα να ελευθερωθεί χωρίς την απελευθέρωση της Ιερουσαλήμ και την απελευθέρωσης σας. Είστε όλη η Παλαιστίνη από τη θάλασσα μέχρι το ποτάμι της και από το Ras Al-Naqoura μέχρι το Umm al-Spray. Είσαι η Αγία Γη της Παλαιστίνης". Γάζα Απρίλιος 2020

Ο Manuel Musallam (Αραβικά: منويل مسلم) γεννημένος στις 16 Απριλίου 1938) είναι Παλαιστίνιος καθολικός ιερέας. Η ποιμαντική του δουλειά τον οδήγησε στην Ιορδανία, στη Δυτική Όχθη και στη Γάζα. Είναι Παλαιστίνιος ακτιβιστής, αντίθετος στην κατοχή των Παλαιστινιακών εδαφών από το Ισραήλ, αλλά μαχητικά υπερ της ενότητας των Παλαιστινίων ανεξάρτητα από τη θρησκεία τους. Έχει ανοίξει τις πόρτες των χριστιανικών σχολών σε μουσουλμανικές οικογένειες, εργάστηκε για να συνεργαστούν η Φαταχ και η Χαμάς και έχει συμβάλει στη λύση μουσουλμανικών-χριστιανικών αντιπαραθέσεων.

Η ζωή στη Γάζα

Ο Μανουέλ Μουσαλάμ το 2006 έστειλε σε περιοδικό (σε σκηνοθεσία του Giulio Andreotti), μια λεπτομερή περιγραφή της ζοφερή ζωή στη Γάζα. Περιγραφεί μεταξύ άλλων: «Η ηλεκτρική ενέργεια λείπει, μερικές φορές υπάρχει μόνο 4 ώρες ρεύμα και τα παιδιά μεγαλώνουν με το φόβο του σκοταδιού. Κανένας δεν μπορεί να χαλαρώσει με την οικογένεια του ή να δεχτεί φίλους. Το φαγητό είναι σπάνιο, πολλοί καταφεύγουν στην επαιτεία, ενώ και το λίγο νερό είναι διαθέσιμο αλλά πρέπει να αντληθεί από τα πηγάδια. Και παράλληλα τα αεροσκάφη συχνά διακόπτουν τη μικρή τηλεοπτική λήψη είναι δυνατόν. Οι μισθοί παραμένουν απλήρωτοι για μήνες, τα παιδιά πρέπει να περπατήσουν χιλιόμετρα για το σχολείο, δεν μπορούν να διαβάσουν βιβλία, ενώ οι εκτοξεύσεις πυραύλων είναι συχνές και τα παιδιά εκτίθενται σε ατελείωτη βία. Δεν είναι σπάνιο οι έφηβοι να προσπαθούν να αυτοκτονήσουν «κτυπώντας» μια ισραηλινή συνοριακή θέση, προκειμένου να ανακουφίσουν τους γονείς ενός παιδιού από ένα επιπλέον στόμα για να ταΐσουν. Η διεθνής κοινότητα αποθαρρύνει τις συνομιλίες με τους Παλαιστίνιους στη δύσκολη τους κατάσταση. Κάποιοι στο κόσμο βλέπουν τους Παλαιστινίους ως εχθρούς. Η υπόθεση του Gilad Shalit, ενός Ισραηλινού στρατιώτη που κρατείται όμηρος από τη Χαμάς, θεωρείται σαν να ήταν ένα πιθανό casus belli για τον παγκόσμιο πόλεμο, και όμως το Ισραήλ, ισχυρίζεται, που κατέστρεψε τον Λίβανο επειδή η Χεζμπολάχ είχε πάρει 2 ομήρους στρατιώτες ομήρους, κρατά δεκάδες χιλιάδες Παλαιστινίους».

Το 2007 άγνωστοι επιτέθηκαν στο μοναστήρι των Αδελφών του Ροδαρίου, ενώ ο εμφύλιος πόλεμος ανάμεσα στη Φατάχ και τη Χαμάς «ετοιμαζόταν». Οι πόρτες του Μοναστηριού ανατινάχθηκαν, οι εικόνες καταστράφηκαν, τα θρησκευτικά βιβλία κάηκαν και η εκκλησία λεηλατήθηκε. Ο Musallam εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για μια βάρβαρη πράξη από άγνωστους ανθρώπους που προσπαθούν να προκαλέσουν εντάσεις μεταξύ των ισλαμικών και των χριστιανικών κοινοτήτων. Φατάχ και Χαμάς καταδίκασαν την πράξη, με την τελευταία να αναλαμβάνει να αποκαταστήσει ττις ζημιές.

Από το 2007 έως το 2014, οι νέοι στη Γάζα, υπογραμμίζει ο Μουσαλάμ, έχουν υποστεί 4 πολέμους και αυτό τους έχει κάνει να μισούν το Ισραήλ. Η απόλυτη φτώχεια κατέστρεψε τη συνηθισμένη συμμετοχή σε εορταστικές εκδηλώσεις. Το νερό ήταν τόσο σπάνιο που οι γυναίκες δεν μπορούσαν να καθαριστούν, ούτε οι εργαζόμενοι να πλένονται μετά από μια μέρα εργασίας.

Η αξιολόγηση του Musallam για την ισραηλινοπαλαιστινιακή σύγκρουση βασίζεται συχνά σε βιβλική απεικόνιση. Ο Musallam ισχυρίζεται ότι οι Παλαιστίνιοι απορρίπτουν την ύπαρξη του Ισραήλ γιατί υποστηρίζουν ότι ποια ανθρώπινη αρετή μπορεί να έχει κάποιος να δεχθεί την παρουσία ενός κράτους που δεν σέβεται το δικαίωμα Παλαιστινίων στη ζωή και κάνει δύσκολη τη ζωή του δικού του λαού?

Ο Musallam έχει υποστηρίξει ότι οι θλίψεις του Ιερεμία αναδεικνύουν το τι συμβαίνει στη Λωρίδα της Γάζας. (Ιερεμίας Κεφ.11, παρ. 21,22,23: «Οι άντρες της Αναθώθ, γυρεύουν να με θανατώσουν και μου λένε: «Μην προφητέψεις στ’ όνομα του Κυρίου, για να μη σε σκοτώσουμε». Γι’ αυτό ο Κύριος του σύμπαντος λέει γι’ αυτούς: «Εγώ θα τους τιμωρήσω! Οι νέοι τους θα σκοτωθούν στον πόλεμο, οι γιοι και οι κόρες τους θα πεθάνουν από πείνα. Κανένας δε θα ζήσει, από τους άντρες της Αναθώθ, όταν θα επέμβω εναντίον τους για να τους καταστρέψω»). Αυτό είναι που όλοι ζούμε στη Γάζα. Οι άνθρωποι κλαίνε, πεινούν, τριάντα και απελπισμένοι .. Ακόμα κι αν υπάρχει τροφή προς πώληση, οι άνθρωποι δεν έχουν χρήματα για να αγοράσουν τρόφιμα. Η τιμή των τροφίμων, φυσικά, έχει διπλασιαστεί και τριπλασιαστεί. Οικογένειες δεν έχουν εισόδημα, δεν έχουν ευκαιρίες να βρουν τρόφιμα από έξω και δεν έχουν ευκαιρίες να εξασφαλίσουν χρήματα στη Γάζα. Καμία εργασία. Δεν υπάρχει μέριμνα. Δεν υπάρχει μέλλον. Δεν έχουν καμία ελπίδα και πολλοί πολύ φτωχοί άνθρωποι περιπλανιούνται χωρίς να προσπαθούν να ζητήσουν κάτι από άλλους που δεν έχουν και τίποτα.

Ο Μουσαλάμ παρομοίωσε τα αποτελέσματα της ισραηλινής επίθεσης στη Γάζα το 2014 όπως εκείνα μιας «ατομικής βόμβας» και θεωρεί τη σιωπή του κόσμου απαράδεκτη. Πολλά από τα παιδιά που παρακολούθησαν μια από τις καθολικές σχολές κοντά στο Shujaya, πέθαναν, ή έμειναν ορφανά ή έχασαν τα σπίτια τους μετά τους βομβαρδισμούς.
Αφιέρωμα στη δράση του Μανουέλ Μουσαλάμ στο περιοδικό ΣΥΝΑΞΗ (τ. 136)  στο άρθρο:
"Χριστιανικὴ μαρτυρία στὴ Γάζα" του Σατύρου Ζουμπουλάκη


Για τον Μανουέλ Μουσαλάμ (και όχι μόνο) γράφει ο Σταύρος Ζουμπουλάκης και στο βιβλίο του "Άσπονδοι αδελφοί: Εβραίοι, χριστιανοί, μουσουλμάνοι"

No comments: