Saturday, December 14, 2013

Για την ενότητα των μεταρρυθμιστικών δυνάμεων (Η τοποθέτηση μου στο 2ο συνέδριο της Δημοκρατικής Αριστεράς)

Συντρόφισσες και σύντροφοι, τη δεκαετία του ’60 δεξιοί αρθρογράφοι μιλούσαν για τις Λαμπράκισες που με τα νάιλον καλτσόν θα παράσερναν τους νεολαίους στο σεξ, στην ακολασία και στον κομμουνισμό. Στο συνέδριο της Δημοκρατικής Αριστεράς είναι οι 58 που θέλουν να παρασύρουν την άμεπτη και απονήρευτη ΔΗΜΑΡ στην ακολασία του Πασοκισμού. Ας μιλήσουμε ξεκάθαρα. Στο κόμμα υπάρχουν δυο πολιτικά σχέδια. Της πλειοψηφίας, ο λεγόμενος τρίτος προοδευτικός πόλος, που παρουσίασε αναλυτικά ο σύντροφος πρόεδρος. Ήταν ξεκάθαρος όπως πάντα. Βέβαια δεν μας είπε με ποιους θα γίνει ο τρίτος πόλος. Γιατί ο κύριος Λοβέρδος έχει ανακοινώσει την συμφωνία για κοινή κάθοδο στις ευρωεκλογές και ότι αμέσως μετά το συνέδριο μας θα ανακοινωθεί και το όνομα της συμπαράταξης. Καλό είναι επιτέλους να μάθουμε και εμείς τι θα γίνει.

Το άλλο σχέδιο είναι η πρόταση των 58. Σύντροφοι δεν θα μπορούσα να μην υποστηρίζω την πρόταση για την ενότητα των μεταρρυθμιστικών δυνάμεων, καθώς στην καθημερινή μου συνδικαλιστική δράση αυτό κάνω πράξη. Στην ΕΣΗΕΑ συγκροτήσαμε παράταξη που καλύπτει το φάσμα από το φιλελεύθερο κέντρο μέχρι τις δυνάμεις του δημοκρατικού σοσιαλισμού. Και ήρθε πρώτη αυτή η παράταξη και πήρε τρεις θέσεις στο πενταμελές προεδρείο, και έχω τη τιμή να είμαι Β΄ αντιπρόεδρος της Ένωσης Συντακτών. Η πρόταση λοιπόν των 58 είναι η καθημερινή μου πολιτική πρακτική. Είναι το πολιτικό σχέδιο που θα προσπαθήσω να υλοποιηθεί από την Δευτέρα.

Ας είμαστε ξεκάθαροι σύντροφοι, υπάρχουν πλειοψηφίες και μειοψηφίες, η πρόταση για τον λεγόμενο τρίτο πόλο είναι πρόταση ΔΗΜΑΡ-Συνεργαζόμενοι και στο βάθος ΣΥΡΙΖΑ. Αυτη η πρόταση έχει όπως όλα δείχνουν τη πλειοψηφία. Η Κεντρική Επιτροπή που θα εκλεγεί θα κληθεί να υλοποίηση αυτή την απόφαση. Και εδώ θέλω ως μέλος της απερχόμενης κεντρικής επιτροπής να κάνω την αυτοκριτική μου. Θέλω να ευχαριστήσω τους συντρόφους και τις συντρόφισσες που στο προηγούμενο συνέδριο με τίμησαν και με εξέλεξαν στην κεντρική επιτροπή. Αναλαμβάνω την ευθύνη που μου αναλογεί για το γεγονός ότι η Κ.Ε. δεν είχε το ρόλο που θέλαμε για το κόμμα μας. Δεν παράγαμε ιδέες που θα βελτίωναν το κόμμα, δεν βοηθήσαμε όσο έπρεπε την κοινοβουλευτική ομάδα.

Η νέα κεντρική επιτροπή θα αναλάβει να υλοποίηση τις αποφάσεις της πλειοψηφίας. Μετά από πολλές δεκαετίες στην Ανανεωτική Αριστερά δεν μου ταιριάζει ο άχαρος ρόλος της εσωκομματικής αντιπολίτευσης. Γι αυτό το λόγο δεν θα είμαι υποψήφιος για τη νέα κεντρική επιτροπή. Εχω επιλέξει να εργαστώ για την ενότητα των μεταρρυθμιστικών δυνάμεων. Ελπίζω ότι η Δημοκρατική Αριστερά θα μείνει πιστή στη διακήρυξης της για τη συγκρότηση του χώρου του δημοκρατικού σοσιαλισμού. Σας ευχαριστώ πολύ…    

No comments: