Του Βασίλη Οικονόμου Συγγραφέα του βιβλίου
Θα ήθελα να κάνω μια μικρή αναφορά για την επικαιρότητα του βιβλίου. Περισσότερα μπορεί να βρει κανείς διαβάζοντας βέβαια το ίδιο το βιβλίο.
Η εποχή που διανύουμε σήμερα, στηρίζεται στη δεύτερη περίοδο της Πολιτιστικής και Πολιτισμικής εξελίξεως της Αρχαίας Ελλάδος. (Γύρω στα μισά του 5ου αιώνος). Είναι η εποχή που εμφανίζονται οι Σοφιστές.(1)
Η πρώτη περίοδος σε γενικές γραμμές, αρχίζει τον 8ο αιώνα και τελειώνει στα μισά του 5ου αιώνα. Είναι η εποχή που αναπτύσσεται, εκτός των άλλων η Ποίησης και η Φιλοσοφία. Τότε αναπτύσσονται η πνευματική καλλιέργεια και ηθική ανάταση στα άτομα, εμπεδώνοντας παράλληλα με βάση το Θείο Λόγο τους κοινωνικούς συνεκτικούς ιστούς. Είναι η κοινωνιο-κεντρική λοιπόν περίοδος.
Ο Δυτικός Διαφωτισμός στηριζόμενος στη Σοφιστική διδασκαλία και σε ένα ορθολογικοποιημένο με λάθος και στείρα πρόσληψη Αριστοτελισμό, αποδόμησε τον Θείο Λόγο και τον Θεό προβιβάζοντας στη θέση του Θεού τον Άνθρωπο – Άτομο. (2) Είναι η ατομο-κεντρική περίοδος. Τα αποτελέσματα υπήρξαν καταστροφικά και τα βλέπουμε σε όλες τις κοινωνίες, κυρίως του σήμερα.
Η επιστροφή και υιοθέτησις της πρώτης Περίοδος του αρχαιοελληνικού Πολιτισμού, μαζί με τη διατήρηση και τον εμπλουτισμό της Ορθόδοξης Παραδόσεως που εδράζεται στην Καινή Διαθήκη αποτελεί τη Μόνη λύση για τις χειμαζόμενες σημερινές κοινωνίες, (3) και βέβαια κυρίως για την Ελληνική.
Η προτεραιότητα της Παιδείας και του Πολιτισμού αποτελεί το μόνο εχέγκιο για την εμπέδωση της κοινωνικο-οικονομικής αρμονίας και δικαιοσύνης και όχι το αντίστροφο, γιατί μόνον άνθρωποι που έχουν αλλάξει πνευματικά τον εαυτό τους μπορούν να αλλάξουν και τους υλικούς όρους που λειτουργούν οι κοινωνίες.
(1) : Κ.Δ. Γεωργούλη : «Ιστορία της Ελληνικής Φιλοσοφίας». ‘‘εκδ. Παπαδήμα’’ σελ. 116-120
(2) : Π. Κονδύλη : «Ο Ευρωπαϊκός Διαφωτισμός» Τόμος Α΄ εκδ. ‘‘ΘΕΜΕΛΙΟ’’, σελ. 57-180 και 261-398, και «Η Κρητική της Μεταφυσικής στη Νεότερη Σκέψη» σελ. 315 – 400, εκδ. ‘‘ΓΝΩΣΗ’’ .
(3) : Αυτό ισχύει βέβαια για τις κοινωνίες που έχουν ως επίσημη θρησκεία το Χριστιανισμό. Για την συγκρότηση μιας Δίκαιης Πολιτείας απαραίτητος οδηγός και βοήθημα είναι τα δύο βιβλία του Πλάτωνος : «Πολιτεία» και «Νόμοι» .
Το βιβλίο του Βασίλη Οικονόμου κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «ΕΝΑΛΙΟΣ» !
Θα ήθελα να κάνω μια μικρή αναφορά για την επικαιρότητα του βιβλίου. Περισσότερα μπορεί να βρει κανείς διαβάζοντας βέβαια το ίδιο το βιβλίο.
Η εποχή που διανύουμε σήμερα, στηρίζεται στη δεύτερη περίοδο της Πολιτιστικής και Πολιτισμικής εξελίξεως της Αρχαίας Ελλάδος. (Γύρω στα μισά του 5ου αιώνος). Είναι η εποχή που εμφανίζονται οι Σοφιστές.(1)
Η πρώτη περίοδος σε γενικές γραμμές, αρχίζει τον 8ο αιώνα και τελειώνει στα μισά του 5ου αιώνα. Είναι η εποχή που αναπτύσσεται, εκτός των άλλων η Ποίησης και η Φιλοσοφία. Τότε αναπτύσσονται η πνευματική καλλιέργεια και ηθική ανάταση στα άτομα, εμπεδώνοντας παράλληλα με βάση το Θείο Λόγο τους κοινωνικούς συνεκτικούς ιστούς. Είναι η κοινωνιο-κεντρική λοιπόν περίοδος.
Ο Δυτικός Διαφωτισμός στηριζόμενος στη Σοφιστική διδασκαλία και σε ένα ορθολογικοποιημένο με λάθος και στείρα πρόσληψη Αριστοτελισμό, αποδόμησε τον Θείο Λόγο και τον Θεό προβιβάζοντας στη θέση του Θεού τον Άνθρωπο – Άτομο. (2) Είναι η ατομο-κεντρική περίοδος. Τα αποτελέσματα υπήρξαν καταστροφικά και τα βλέπουμε σε όλες τις κοινωνίες, κυρίως του σήμερα.
Η επιστροφή και υιοθέτησις της πρώτης Περίοδος του αρχαιοελληνικού Πολιτισμού, μαζί με τη διατήρηση και τον εμπλουτισμό της Ορθόδοξης Παραδόσεως που εδράζεται στην Καινή Διαθήκη αποτελεί τη Μόνη λύση για τις χειμαζόμενες σημερινές κοινωνίες, (3) και βέβαια κυρίως για την Ελληνική.
Η προτεραιότητα της Παιδείας και του Πολιτισμού αποτελεί το μόνο εχέγκιο για την εμπέδωση της κοινωνικο-οικονομικής αρμονίας και δικαιοσύνης και όχι το αντίστροφο, γιατί μόνον άνθρωποι που έχουν αλλάξει πνευματικά τον εαυτό τους μπορούν να αλλάξουν και τους υλικούς όρους που λειτουργούν οι κοινωνίες.
(1) : Κ.Δ. Γεωργούλη : «Ιστορία της Ελληνικής Φιλοσοφίας». ‘‘εκδ. Παπαδήμα’’ σελ. 116-120
(2) : Π. Κονδύλη : «Ο Ευρωπαϊκός Διαφωτισμός» Τόμος Α΄ εκδ. ‘‘ΘΕΜΕΛΙΟ’’, σελ. 57-180 και 261-398, και «Η Κρητική της Μεταφυσικής στη Νεότερη Σκέψη» σελ. 315 – 400, εκδ. ‘‘ΓΝΩΣΗ’’ .
(3) : Αυτό ισχύει βέβαια για τις κοινωνίες που έχουν ως επίσημη θρησκεία το Χριστιανισμό. Για την συγκρότηση μιας Δίκαιης Πολιτείας απαραίτητος οδηγός και βοήθημα είναι τα δύο βιβλία του Πλάτωνος : «Πολιτεία» και «Νόμοι» .
Το βιβλίο του Βασίλη Οικονόμου κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «ΕΝΑΛΙΟΣ» !
3 comments:
Καποιοs που εγραφε απο το 2006 οτι ''οκuklos τηs μεταπολιτευσηs εχει κλισει οριστικα'' και οτι''η μονοδιαστατη εμμονη του πολιτικου κοσμου στιs οικονομικεs παραμετρουs τηs ανθρωπινηs ζωηs τροφοδοτει το ονειρο ενοs γενικευμενου κοινωνικου καταναλωτικου συβαριτισμου''δικαιουται εξη χρονια μετα να διαπιστωσει-υποθετω με μεγαλη θλιψη-ποσο''προφητικα''ηταν τα λογια του.Δεν εχει σημασια η συμφωνια η ηδιαφωνια μετον Νεοπλατωνισμο του Οικονομου απο τη στιγμη που η εντυπωσιακη καθαροτητα του βλεμματοs του συγγραφεα που συνδεει το χθεs με το σημερα με ενα τροπο ελκυστικο στη μορφη και βαθυ στο περιεχομενο σε κερδιζει και σε συγκινει.Με δυο λογια 'η επιστροφη στη φιλοσοφια''δινει εναυσμα για σκεψη διαλογο αντιπαραθεση.Με δυο λογια ειναι Πραγματικη Φιλοσοφια. Βικτωρ-Κιμων Γεραρδοs
Βασίλη Οικονόμου
Συμφωνώ. Πολιτιστική- πνευματική αναγωγή σε ένα νέο ανθρωπολογικό παράδειγμα. Αργή, ίσως, και βασανιστική πορεία αλλά αναγκαία.
Το θέμα είναι με ποια θεωρητικά και βιωματικά υλικά, και πώς θα συγκεραστούν δημιουργικά με τις πραγματικές σημερινές ανάγκες, χωρίς παλινδρομήσεις σε υποδείγματα που δοκιμάστηκαν και χωρίς τον αποκλεισμό ή τον στιγματισμό πολιτιστικών, κοινωνικών, θρησκευτικών ομάδων.
- Καλή τύχη στο βιβλίο σου!
το βιβλιο ειναι πραγματικα αξιολογο!! τα συγχαρητηρια μου στον συγγραφεα!! ειναι πολυ καλο το γεγονος οτι ακομα υπαρχουν ανθρωποι που εχουν να δωσουν σπουδαιο υλικο!!
Post a Comment