Monday, July 4, 2011

50 000 κορώνες για πλύσιμο χεριών...

Της THERESE LARSSON
Είναι να τρελαίνεσαι! Είχατε μείνει, όπως και ΄γω έκπληκτοι για το γεγονός ότι οι έλληνες εκφωνητές και οι κομμωτές ανήκουν στα «βαρέα και ανθιυγεινά» επαγγέλματα και βγαίνουν στη σύνταξη στα 50, ή ξαφνιαστήκατε, όταν μάθατε πως γιατροί, δικηγόροι και άλλοι ελεύθεροι επαγγελματίες στην Ελλάδα κατά κανόνα δεν πληρώνουν φόρους; Συνεχίστε να διαβάζετε, διότι υπάρχουν και χειρότερα που εξηγούν τις νοοτροπίες που οδήγησαν στην ελληνική κρίση.

Πίστευα πως είχα ακούσει τα περισσότερα, αλλά η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt, παρουσίασε την περασμένη εβδομάδα μια εικόνα των ελληνικών όρων εργασίας, ορισμένοι από τους οποίους είναι τόσο γενναιόδωροι, που δεν μπορείς να πιστέψεις ότι είναι αληθινοί.


Και όμως, η εφημερίδα με την κλασσικό γερμανικό τρόπο, παραπέμπει με σαφήνεια σε πηγές και στοιχεία για κάθε ισχυρισμό της.
Μερικά παραδείγματα:

• Οι οδηγοί λεωφορείων στην Αθήνα, προσμετρούν στο ωράριο εργασίας τους και το χρόνο προς και από την εργασία τους και αυτός που έρχεται στην ώρα του παίρνει και ένα μπόνους 310 ευρώ.


• Οι κλητήρες σε διάφορα υπουργεία παίρνουν επίδομα 290 ευρω/μηνα, για να μεταφέρουν αρχεία και φακέλους.


• Σε πολλές κρατικές επιχειρήσεις, οι εργαζόμενοι παίρνουν επίδομα χρήσης φωτοτυπικού, ακόμα και επίδομα χρήσης κομπιούτερ, αλλά και επίδομα έγκαιρης προσέλευσης στην εργασία.


• Οι δικαστές παίρνουν μπόνους όταν διεκπεραιώνουν γρήγορα τις υποθέσεις


• Στο Υπουργείο Πολιτισμού, κάποιοι παίρνουν επίδομα ένδυσης.

.
Και τώρα, τα δύο προσωπικά μου φαβορί:

• Στον εν μέρει ιδιωτικοποιημένο τηλεπικοινωνιακό φορέα ΟΤΕ, κάποιοι παίρνουν 25 ευρώ επίδομα για «ζέσταμα υπηρεσιακού αυτοκινήτου». Σύμφωνα με την Handelsblatt, το Εργατικό Σωματείο ανακοίνωσε ότι το επίδομα αυτό καταργήθηκε, αλλά οι εργαζόμενοι απαιτούν να δοθεί.

Στον κρατικό ΟΣΕ οι μηχανοδηγοί στα τρένα (με μισθό 7.000 ευρώ το μήνα), παίρνουν ειδικό επίδομα για κάθε χιλιόμετρο που οδηγούν. Παίρνουν επίσης άλλα 5.000 ευρώ το χρόνο για έξοδα πλυσίματος χεριών (Το επίδομα αυτό δίνεται στο 25% των εργαζομένων στους σιδηρόδρομους).


Ελπίζω, ότι όλα αυτά τα εξτρά καταργήθηκαν με τον τελευταίο πακέτο που ψηφίστηκε την προηγούμενη εβδομάδα.


Άρθρο από τη σουηδική εφημερίδα SVENSKA DAGBLADET. Η αρθρογράφος παίρνει τα στοιχεία από τη γερμανική Handelsblatt.

No comments: