Tuesday, November 16, 2010

Το παραμύθι της αποχής και το... ΚΚΕ (μ-λ)

Ως αριστερός έχω με απέχθεια (ναι απέχθεια...) για την αποχή από την εκλογική διαδικασία. Ισως επειδή θεωρώ ότι η αποχή που αποφάσισε ο Ζαχαριάδης στις εκλογές του 1946 ήταν η απαρχή των δεινών του ελληνικού αριστερού κινήματος στη πατρίδα μας. Στις πρόσφατες αυτοδιοικητικές εκλογές η αποχή ξεπέρασε κάθε προηγούμενο. Ποιοι όμως ήταν αυτοί που απείχαν; Είναι άραγε οπαδοί του ΚΚΕ (μ-λ); Δεν κάνω πλάκα. Μόνο η συγκεκριμένη οργάνωση της εξωκοινοβουλευτικής οργάνωσης καλούσε με καμπάνια σε αποχή από τις εκλογές. Μήπως είναι αναρχικοί & αντιεξουσιαστές; Γιατί οι αναρχικοί έχουν ως άποψη την αποχή από τις εκλογικές διαδικασίες. Μάλλον απίθανο ξαφνικά το 50% του ελληνικού λαού να ασπάστηκαν τις απόψεις του Μπακούνιν, του Μαλατέστα και του Ντουρούτι. Προφανώς πολίτες με αντισυστημικές ιδεολογικές απόψεις έκαναν αποχή. Διαφωνούν με τις εκλογές, τις θεωρών απάτη και πολύ καλά έκαναν, για τις απόψεις τους, που απείχαν από τις εκλογικες διαδικασίες.

Ομως η συντριπτική πλειοψηφία όλων όσοι απείχαν από τις αυτοδιοικητικές εκλογές ήταν οι ίδιοι που στις προηγούμενες εκλόγες ψήφιζαν ΠΑΣΟΚ & ΝΔ. Αυτοί και τα παιδιά τους. ξαφνικά ανακάλυψαν ότι το πολιτικό σύστηξμα (sic) τους εξαπατά, τους κοροϊδεύει. Μπα; Αλήθεια; Τόσα χρόνια που στήριζαν, με τη ψήφο τους, αυτό το σύστημα ήταν καλά;

Πολύ θα ήθελα η αποχή αυτή να ήταν μαι συνειδητή πολιτική πράξη. Ομως δεν είναι. Είναι πράξη χαβαλέ, αδιαφορίας και ωχαδερφισμού. Πράξη ενός κακομαθημένου λαού που επειδή ήρθε η στιγμή αρκετοί (ίσως και πολλοί...) να ξεβολευτούν αποφάσισαν να "τιμωρήσουν" τα κόμματα που τόσα χρόνια τους βόλευε.

Δεν με ενοχλεί καθόλου που οι δήμαρχοι και οι περιφερειάρχες εξελέγησαν με μικρή συμμετοχή, καθόλου δεν με ενοχλεί. Το αντίθετο μπορώ να σας πω. Τόσα χρόνια που ο "λαός" συμμετείχε έβγαιναν δήμαρχοι οι Αβραμόπουλοι και οι Παπαγεωργόπουλοι. Τώρα ψήφισαν μόνο αυτοί που πραγματικά ενδιαφέρονται για τις πόλεις και τις περιφέρειες. Γι' αυτό και άλλαξαν τα πράγματα στην Αθήνα, την Θεσσαλονίκη, τη Πάτρα.

Καλό το παραμύθι της αποχής, βολεύει τα τηλεοπτικά πάνελ όπου κανείς δεν συζητάει την ουσία αλλά την εικόνα. Ομως όπως όλα τα "ψεύτικα" παραμύθια έτσι και αυτό της αποχής δεν έχει... δράκο!!!

10 comments:

Anonymous said...

Όταν έχεις τέτοια άποψη για το λαό λογικό και είναι να σε πικραίνει που δεν στοιχίζεται με το ΠΑΣΟΚ. Το οποίο το στήριζε μέχρι τώρα με τη ψήφο του και επειδή διαφαινόταν ότι σε αυτές τις εκλογές δεν θα το έκανε το έκανε η Δημοκρατική Αριστερά σου!
Είστε ωραίοι όλοι εσείς που τα ρίχνετε στο κόσμο γιατί τόσα χρόνια
"στήριζαν, με τη ψήφο τους, αυτό το σύστημα" και ΄σεις δεν χάνεται την ευκαιρία να το κάνετε με χέρια και με πόδια!

Anonymous said...

ΑΠΟΧΗ !!!!ΔΕΝ ΠΗΓΑ ΝΑ ΨΗΦΗΣΩ ΓΙΑΤΙ
ΕΙΜΑΙ ΠΟΛΥ ΘΥΜΩΜΕΝΗ ΜΕ ΤΗΝ ΗΓΕΣΙΑ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ
ΛΑΘΟΣ???

Κόκκινη Πιπεριά said...

Ανωνυμε 6:14 Τόσο καταλαβαίνεις, αυτά γράφεις.

Ανώνυμη 8:15: Ναι λάθος γιατί οι ηγεσίες της αριστερας "καταλαβαίνουν" μόνο από μαύρισμα. Εγω δεν ανήκωσ την Ανταρσυα αλλά ας ψήφιζες αυτό το ψηφοδέλτιο...

Anonymous said...

Τρομερό επιχείρημα! Aλλά τι να πεις;
(ανώνυμος 6:14!)

Michail said...

Ο βασικότερος λόγος που διαφωνώ με την αποχή, είναι το γεγονός ότι αυτή μπορεί να σημαίνει πολλά διαφορετικά πράγματα και επιδέχεται, κατ' επέκταση, πολλαπλές ερμηνείες.

Σε τι διαφέρει η αποχή των αναρχικών ή των συνειδητοποιημένων πολιτών, από την αποχή της κυρά Κατίνας που βλέπει όλη την ημέρα πρωινό καφέ και Λαμπίρη; Πόσο αντισυστεμική είναι η αποχή της ξανθιάς χαζογκόμενας που περνάει τη μέρα της στα κομμωτήρια; Υπάρχει η αποχή του άρρωστου, του τεμπέλη, του χαβαλέ, του ετεροδημότη που δεν έχει μεταφέρει τα δικαιώματά του (για να πηγαίνει και καμιά βόλτα στο χωριό), αλλά δεν είχε λεφτά ή όρεξη για να πάει να ψηφίσει. Υπάρχουν οι πολλοί Έλληνες του εξωτερικού που είναι κανονικά γραμμένοι στους καταλόγους.

Πώς ξεχωρίζει ο καθένας τη δική του αποχή και πως αυτή η αποχή βοηθάει να αλλάξουν τα πράγματα;

Leo Kastanas said...

Μάκη πολύ καλή οπτική γωνία και άποψη. Το κλέβω και το ανεβάζω

Anonymous said...

και εγώ τώρα να ρωτήσω!!! Γιατι, λέω εγω τώρα, γιατί θεωρείται η ψήφος στη Δημοκρατική Αριστερα (Καμίνης, Μπουτάρης) πιο πολιτική απο αυτή της αποχής??? Μήπως κάποιοι ξεχνούν ότι ο κόσμος έχει συχαθεί ολάκερο το πολιτικό σύστημα (μαζί και τις ηγεσλιες της σημερινής αριστεράς). Και άν δε κάνω λάθος οι ανατροπές γεννιούντε απο την αποστροφή που νιώθει ο λαός από αυτό που βιώνει. Η αποστροφή αυτή στο χέρι ης πρωτοπορίας είναι γίνει πολιτική συνηδειση, δράση και πράξη ανατροπής.

Και τέλος ξαναρωτώ μήπως καποιοι ξεχνούν ότι σήμερα το ΠΑΣΟΚ έχει αναλάβει να περάσει τη μεγαλήτερη επίθεση που έχει δει η σύγχρονη Ελλάδα? Να τσακίσει ότι υπάρχει όρθιο και να στείλει στη πείνα και την εξαθλίωση το μεγαλήτερο κομμάτι του λαού!!!
Αν δε κάνω λάθος τους κυρίους Καμίνη Μπουτάρη τους στύριζε το ΠΑΣΟΚ...?

Κυριοι και τα χέρια να μου έκοβαν εγώ ΠΑΣΟΚ δε ψήφιζα!!!

Κόκκινη Πιπεριά said...

Ανώνυμε (November 19, 2010 12:06) δεν χρειάζεται να ακρωτηριατσείς. Η ψήφος στους Καμίνη & Μπουτάρη ήταν ψήφος για να γυρίσουν σελίδα η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη. Κάτι που για εμας ήταν πάρα πολυ σημαντικό. Αν αυτό δεν σου αρκεί τι να πω; Οι αυτοπδιοικητικε΄ς εκλογές ήταν μια μεγάλη ήττα για το δήθεν αντιμνημοναικό μέτωπο. Αν δεν το έχουν καταλάβει αυτό εγώ δεν ευθύνομαι...

Η αποχή ποτέ δεν υπήρξε πολιτική στάση, εκτός και αν είσαι αναρχικός ή φασίστας. Μην λεμε συνέχεια τα ίδια...

Anonymous said...

Μεταξυ Μπουταρη και αποχης
προτιμησα την αποχη για πρωτη φορα στην ζωη μου -ψηφιζω απο το 1977
απο την εποχη του Μανωλη Αναγνωστακη.
Δηλαδη ο κοσμοπολιτης αφελληνισμενος Μπουταρης
τι εχει να μου προσφερει??????????
Η ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΤΗΣ ΠΡΕΖΑΣ
ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΡΤΟΥΖΑΣ

haridimos said...

Μάκη, σε Χολαργό-Παπάγου που είχε 2ο γύρο τον Νεοδημοκράτη απερχόμενο δημαρχο Χολαργού κόντρα στον Νεοδημοκράτη απερχόμενο δήμαρχο Παπάγου (που κέρδισε τελικά), γιατί ούτε ο Ψαριανός με τα αυτονόητα δεν πήρε θέση υπερ του ενός ή του άλλου οεο, ούτε φυσικά και η Πολυκαλά που είχατε υποψήφια εκεί;