Friday, August 29, 2008

Ο φασίστας πρόεδρος

του Βάσου Φτωχόπουλου
Εκδότη της εφημερίδας "ΕΝΩΣΙΣ"


Όσοι άκουσαν το ρεσιτάλ ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟΥ και ΦΑΣΙΣΤΙΚΗΣ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑΣ που εκφώνησε ο Δημήτρης Χριστόφιας στο συνέδριο των Αποδήμων, προφανώς και θα έχουν πεισθεί πέραν πάσης αμφιβολίας ότι ο άνθρωπος είναι πια επικίνδυνος και για τον τόπο και για την σωματική ακεραιότητα των ανθρώπων που έχουν διαφορετική άποψη από την δική του.

Ο Χριστόφιας απαντούσε σε δηλώσεις του Αρχιεπισκόπου - του Αρχιεπισκόπου που πριν λίγες εβδομάδες έλεγε τα καλύτερα λόγια. Δεν είναι λίγοι που, ακούγοντας τότε τον Αρχιεπίσκοπο, θεώρησαν ότι ο όλος καυγάς με την περιουσία της εκκλησίας και την φορολόγησή της ήταν ένα τέχνασμα, ώστε να πιεστεί ο Αρχιεπίσκοπος να κάνει κάποιες καλές δηλώσεις υπέρ του Χριστόφια, με αντάλλαγμα την αναστολή της απαίτησης της πολιτείας να μην φορολογείται η Εκκλησία ως προνομιούχα οντότητα.

Τελικά, στο Συνέδριο των Αποδήμων η ομιλία του Αρχιεπισκόπου έκανε τον Χριστόφια όχι μόνο να χάσει την ψυχραιμία του, αλλά να συμπεριφερθεί ωσάν να είναι αστυφύλακας της χούντας και όχι Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Το φοβιτσιάρικο της αντίδρασης του Χριστόφια δεν είναι αυτά που είπε ο ίδιος, αλλά αυτά που είπε ο Αρχιεπίσκοπος. Τα λόγια του Αρχιεπισκόπου ήταν μετρημένα και μέσα στα πλαίσια των προεκλογικών υποσχέσεων του Χριστόφια. Ο Αρχιεπίσκοπος τόνισε την αντίθεσή του στην εκ περιτροπής Προεδρία, την παραμονή των εποίκων και πολλά άλλα, που ο ίδιος ο Χριστόφιας χρησιμοποίησε για να κερδίσει την ψήφο του λαού. Φανταστείτε αν έλεγε και τίποτα πιο προχωρημένο. Το γεγονός ότι ο Χριστόφιας έπαθε αμόκ αποδεικνύει ότι είτε είναι ψεύτης και παρέσυρε τον λαό με κούφιες υποσχέσεις, είτε ότι είναι ένας επικίνδυνος τσαρλατάνος της πολιτικής, ο οποίος μάλιστα έχει σκοπό να συντρίψει με κάθε τρόπο τους αντιπάλους της λύσης που μαγειρεύει μαζί με την υπόλοιπη ηγεσία μας και τους Τούρκους της άλλης πλευράς.

Ο λαός ψήφισε τον Χριστόφια για ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα, το οποίο ΔΕΝ συμπεριλάμβανε την σημερινή προτεινόμενη λύση. Προφανώς, ο Χριστόφιας συγχύζει τον εαυτόν του με τον κύριον Κώστα Θεμιστοκλέους, ο οποίος πήρε ένα ασήμαντο ποσοστό των Κυπρίων ψηφοφόρων και, για να είμαστε δίκαιοι, ήταν ο μόνος ο οποίος ήταν διατεθειμένος να πάρει την λύση του κυπριακού στα μέτρα των Τούρκων, στα μέτρα που ακολουθεί σήμερα και ο Χριστόφιας. Μόνο που ο Θεμιστοκλέους πήρε την απάντησή του και ο Χριστόφιας άλλα μας έδειξε και άλλα πάει τώρα να μας μπήξει.

Εάν ο Χριστόφιας για μια τέτοια ήπια κριτική βγάζει σπίθες απ’ το στόμα του και αμολάει ασυναρτησίες και απειλές, φανταστείτε τι θα γίνει όταν κοντέψουμε στην λύση και θα μαθαίνουμε αναγκαστικά όλες τις υποχωρήσεις του και ως εκ τούτου ο λαός θα αρχίσει να αντιδρά. Είμαι πεπεισμένος ότι ο λαός θα αντιδράσει σ’ αυτήν την λύση που ήδη διαγράφεται και δεν διαφέρει ουσιαστικά από το Σχέδιο Ανάν. Τώρα, στα μυαλά του λαού τα τεκταινόμενα είναι σαν όνειρο, σαν μια μπόρα που μάλλον θα περάσει και γι’ αυτό ΔΕΝ αντιδρά. Αύριο που θα αρχίσουν οι συνομιλίες και θα αποκαλυφθεί σε ποιους κρημνούς μας οδηγεί ο Χριστόφιας, ο λαός μας δεν θα μείνει με σταυρωμένα χέρια. Είμαι όμως και πεπεισμένος πως ούτε ο Χριστόφιας και το βαθύ του κράτος - ο Αναστασιάδης - θα μείνουν με σταυρωμένα χέρια.

Ο Χριστόφιας ήδη τρίζει τα δόντια του. Θα προσπαθήσει με κάθε τρόπο να ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΗΣΕΙ τον λαό και να μην αφήσει περιθώρια για καμία αντίδραση. Ο λαός δεν πρέπει να φοβηθεί τους σημερινούς παλληκαρισμούς του Χριστόφια και να φοβάται επειδή νιώθει ΜΟΝΟΣ. Πρέπει να ξέρει πως ΟΛΟΙ αυτοί που μαγειρεύουν την λύση φοβούνται την οργή του λαού πολύ περισσότερο απ’ ότι εμείς αυτούς. Αυτοί κι αν νιώθουν ΜΟΝΟΙ. Φτάνει να αντιδρούμε και να δείχνουμε την αντίθεσή μας όσο κι αν οι συνθήκες δεν είναι ιδανικές. Φτάνει να μην ξεχνάμε ότι και την περίοδο 2002-2004 είμαστε λίγοι και οι υπόλοιποι, ντόπιοι και ξένοι, πολλοί και παντοδύναμοι και παρόλες τις ανισότητες ο λαός μας στο τέλος πέτυχε μια μικρή επανάσταση και κέρδισε την μάχη της υπόληψης και αξιοπρέπειάς του.

Η αψυχολόγητη επίθεση του Χριστόφια και μάλιστα στην πιο ισχυρή σήμερα θεσμική προσωπικότητα του τόπου, τον Αρχιεπίσκοπο Χρυσόστομο τον Β’, δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνείας. Ο Χριστόφιας είναι αποφασισμένος δια πυρός και σιδήρου να πατάξει οποιαδήποτε αντίσταση στα σχέδιά του. Ο Χριστόφιας πρέπει να καταλάβει ότι η Κύπρος δεν είναι κανένα κρατίδιο της Σοβιετικής Ένωσης, ούτε καμιά αφρικανική χούντα. Πρέπει να του εξηγήσει κάποιος ότι το πολίτευμα του νησιού είναι η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ και ότι στην Δημοκρατία υπάρχει και Η ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ και πολλές άλλες αντιπολιτεύσεις. Αν δεν του αρέσει αυτό, ας ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙ. Την παραίτησή του δεν έπρεπε να την ζητήσω εγώ, αλλά ΟΛΟΙ αυτοί που τον έφεραν στην εξουσία γνωρίζοντας πολύ καλά ότι στο σχέδιο Ανάν ψήφισε ΟΧΙ για να τσιμεντώσει το ΝΑΙ. Αν δεν έχουν τα κότσια να ζητήσουν την παραίτησή του, ας παραιτηθούν από την κυβερνητική συμμαχία οι ίδιοι.

13 comments:

σίβυλλα said...

http://sibilla-gr-sibilla.blogspot.com/2008/08/blog-post_5101.html

monahikoslikos said...

Φοβάμαι πως τώρα είναι αργά και τα λεφτά πολλά...
http://erimitis.blogspot.com/2008/07/blog-post_08.html

Anonymous said...

Το να αναδημοσιεύεις τέτοια κείμενα ασχολίαστα, είναι πολύ αποπροσανατολιστικό γιά μερικούς από τους αναγνώστες σου. Μου φαίνεται, ότι έχεις μπερδευτεί μεταξύ εθνικής και ταξικής ταυτότητας, τόσο, που κινδυνεύεις να εμφανίζεσαι χωρίς ταυτότητα! Γιά σκέψου το...

Κόκκινη Πιπεριά said...

Αγαπητέ δ.δρακονάριε δεν έχω μπερδευτεί καθόλου. Αντιθέτως σταθερά εδώ και 25 χρόνια έχω καταλήξει ότι η υπεράσπιση της εθνικής ταυτότητας δεν έρχεται σε "σύγκρουση" με την ταξική πάλη. Γι' αυτό και συμμετέχω στην έκδοση της "Ρήξης". Γιατί πιστεύω ακράδαντα ότι αν κάποιοι δεν έχουν πατρίδα αυτοί είναι οι κεφαλαιοκράτες. Αν αμφιβάλεις ας (ξανα) διαβάσεις το λόγο του Αρη Βελουχιώτη στη Λαμία. Είναι ένα πολύ χρήσιμο κείμενο για πολλούς αριστερούς - κομμουνιστές.
Τώρα για το κείμενο του Βάσου, προφανώς και συμφωνώ απολύτως άρα δεν υπάρχει λόγος για σχολιασμό. Αλλά μήπως και εσύ πίστεψες ότι ο Χριστόφιας θα έκανε αριστερή, αντιιμπεριαλιστική πολιτική; Επίσης που διαφωνείς στα όσα γράφει ο Βάσος; Αφορισμοί και χαρακτηρισμοί δεν είναι επιχειρήματα!

@μοναχικέ λύκε ποτέ δεν είναι αργά. Οπως εκλέχθηκε, έτσι θα "μαυριστεί".

Anonymous said...

Φίλε Μάκη,


Νομίζω ότι απλοποιείς πράγματα, που από την φύση τους είναι σύνθετα έως και περίπλοκα. Αυτό σε οδηγεί να διατυπώνεις σκέψεις αντιδιαλεκτικές. Και μπορεί κάλλιστα δύο αριστεροί να διαφωνούν γιά την σχέση εθνικού/ταξικού, αλλά δεν νομίζω ότι υπάρχει περιθώριο να είναι κάποιος από αυτούς αντιδιαλεκτικός. Σε μιά τέτοια περίπτωση, είναι σαν να ακυρώνει - χωρίς να το θέλει - την αριστερή του τοποθέτηση.

Πως είναι δυνατόν ένας άνθρωπος με δύο ή περισσότερες ταυτότητες, να μην βρίσκεται συχνά-πυκνά ενώπιον αντιφάσεων τις οποίες πρέπει να επιλύει; Να το πω λίγο "μαθηματικά". Όταν το Α ισούται μόνο με το Β, ασφαλώς και δεν πρόκειται να προκύψει αντίφαση (σύγκρουση το λες εσύ). Είναι δυνατόν όμως να συμβαίνει το ίδιο, όταν το Α ισούται, όχι μόνο με το Β, αλλά και με το Γ, το Δ, το Ε κλπ.; Είναι δυνατόν, αλλά με μία προϋπόθεση: Το Γ, το Δ, το Ε κλπ., να είναι ίδια τόσο μεταξύ τους, όσο και με το Α. Αλλά τότε δεν θα μιλάγαμε γιά πολλαπλές ταυτότητες! Και σήμερα, το ξέρουμε πιά πολύ καλά όλοι. Κάθε άτομο συγκροτείται από πολλαπλές και διαφορετικές ταυτότητες. Οι οποίες, ακριβώς επειδή είναι διαφορετικές, κάθε τρεις και λίγο έρχονται σε αντίφαση μεταξύ τους. Θέλουμε δεν θέλουμε, η ζωή, αυτή η μεγάλη δ ι α λ ε κ τ ι κ ή, τις κάνει να κουτουλάνε η μία με την άλλη! Τότε έχουμε την αντίφαση ή σύγκρουση. Οι δύο "εαυτοί" μας (οι δύο ταυτότητές μας δηλαδή) συγκρούονται (αντιφάσκουν) η μία με την άλλη. Κι αυτήν την αντίφαση πρέπει κάθε φορά να την επιλύουμε. Δηλαδή να
σ υ ν θ έ τ ο υ μ ε την αντιφατική πραγματικότητα.

Δεν νομίζω ότι κάνεις σωστή σύνθεση, προσυπογράφοντας όλο το συγκεκριμένο άρθρο. Δεν χρειάζεται να μπω σε λεπτομέρειες. Δύο σημεία μόνο:

Είναι φ α σ ί σ τ α ς ο Χριστόφιας; Και είναι
ε π ι κ ί ν δ υ ν ο ς γιά την σωματική ακεραιότητα των ανθρώπων που έχουν διαφορετική άποψη από την δική του; Δηλαδή είναι δ ο λ ο φ ό ν ο ς; Κι εσύ συμφωνείς με αυτές τις απόψεις, αριστερός άνθρωπος;

Μπορείς να διαφωνείς σε πολλά με τον Χριστόφια ή το ΑΚΕΛ γιά τους χειρισμούς τους ή τις αντιλήψεις τους σχετικά με το Κυπριακό ζήτημα. Κανένα πρόβλημα, πολύ περισσότερο που κι εγώ έχω πολλές και σοβαρές διαφωνίες. Άλλο όμως αυτό και άλλο να προσυπογράφεις τέτοιου τύπου επαίσχυντους χαρακτηρισμούς. Δίνεις τα καλύτερα επιχειρήματα σε όσους μιλούν γιά ερυθρό και μαύρο φασισμό!

Επαναλαμβάνω: Γιά σκέψου το...

Anonymous said...

Συγχαρητηρια για την αναδημοσιευση του κειμενου. Ο "κομμουνιστης" Χριστοφιας εδειξε το πραγματικο του προσωπο.
Δρακοναριε ειδες τι ειπε ο Χριστοφιας στο συνεδριο των αποδημων?? Να δεις πρωτα και μετα να κανεις υποδειξεις.

Anonymous said...

Αγαπητέ ανώνυμε των 3.20 ΡΜ της
31ης Αυγούστου,


Όχι δεν είδα τι είπε ο Χριστόφιας στο συνέδριο των αποδήμων. Θα σου ήμουν υποχρεωμένος, αν με παρέπεμπες εκεί όπου μπορώ να τις πληροφορηθώ. Φυσικά, δεν πιστεύω ότι είπε πράγματα, με βάση τα οποία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί "φασίστας" ή "δολοφόνος". Εσύ τους δέχεσαι ως ισχύοντες αυτούς τους χαρακτηρισμούς; Οι οποίοι, ειρήσθω εν παρόδω, είναι τελείως διαφορετικοί από το "κομμουνιστής" που του αποδίδεις εσύ. Όποιος είναι "κομμουνιστής" ξέρεις, δεν είναι συγχρόνως και απαρατήτως "φασίστας" ή "δολοφόνος"...

Κακώς χαρακτηρίζεις το σχόλιό μου ως "υποδείξεις". Καμία "υπόδειξη" φίλε μου. Είπα την γνώμη μου απλώς. Τίποτα λιγότερο και τίποτα περισσότερο. Το να την βαφτίζεις "υπόδειξη" - αν δεν οφείλεται σε φραστικό λάθος - προδίδει δυσανεξία στην έκφραση αντίθετης προς την δική σου γνώμης.


Εν αναμονή ενημέρωσης, χαιρετώ.

Anonymous said...

Φιλε μου δυστυχως δεν ξερω αν υπαρχει καποιο βιντεο ή καποια ιστοσελιδα που να γραφει τις μακακιες που ειπε ο προεδραρας μας...
Σε αυτο το συνεδριο τελοσπαντων, ο Αρχιεπισκοπος Κυπρου δια του εκπροσωπου του ειπε οτι ανησυχει για τις εξελιξεις στο κυπριακο προβλημα καθως και οτι ηταν απαραδεκτη η φιμωση και ο συμβιβασμος των κατοικων κατω πυργου οι οποιοι μετα απο παρεμβαση του Φασιστα επιτραπηκε η προσελευση των γκριζων λυκων σε εκεινη την περιοχη. Μετα απο αυτες τις "εθνικιστικες" και "απαραδεκτες" τοποθετησεις του Αρχιεπισκοπου ο Χριστοφιας χωρις κανενα σεβασμο ουτε στον εκπροσωπο της Εκκλησιας ουτε στο λαο ειπε με επιθετικο υφος "πρεπει να καταλαβουν οτι το κρατος δεν ειναι θεοκρατουμενο" και "με τους ηρωες και την πολιτιστικη μας κληρονομια θα καταστραφουμε". Επιγραμματικα αυτα ειπε ο Φασιστας.
Λοιπον, τι λες?

Anonymous said...

απορια: ο Βασος Φτωχοπουλος σε ποιον ιεολογικο χωρο αυτοτοποθετειται?

Anonymous said...

ιδεολογικο εννοουσα

Anonymous said...

Αγαπητέ ανώνυμε των 9.40 ΡΜ της 1ης Σεπτεμβρίου (δεν βάζεις ένα όνομα να διευκολυνθεί ο διάλογος;),


Από την ενημέρωση που μου έκανες (και σ' ευχαριστώ), δεν μου προκύπτει ότι δικαιολογούνται οι χαρακτηρισμοί γιά τους οποίους συζητάμε. Αναρωτήσου ειλικρινά: Όποιος αντιτίθεται σε ένα θεοκρατούμενο κράτος είναι "φασίστας"; Ξεχνάς τον ρόλο του Βατικανού στα χρόνια του Ιταλικού φασισμού;

Κι ακόμα: Όποιος πιστεύει, ότι η προσκόλληση στους ήρωες ή στην
πολιτιστική κληρονομιά δεν βοηθάει στην επίλυση πολύπλοκων ζητημάτων που σχετίζονται με εθνικές ταυτότητες (δικές μας αλλά και των άλλων), είναι επίσης "φασίστας"; Ξεχνάς την "λατρεία" της ναζιστικής Γερμανίας γιά τους εθνικούς θρύλους και μύθους; Ή, για να έλθουμε στα δικά μας, τις "εθνικές" τελετές του Μεταξά ή της χούντας;

Άλλο πράγμα φίλε μου η διαφωνία με τον Χριστόφια γιά τους χειρισμούς του στις διαπραγματεύσεις ή και τις αντιλήψεις του σχετικά με τον ρόλο της εθνικής ταυτότητας (κι εγώ, επαναλαμβάνω, έχω πολλές και σοβαρές),άλλο πράγμα ο τρόπος που προσπαθεί να "περάσει" μία συγκεκριμένη γραμμή γιά το Κυπριακό (που μπορεί να είναι αυταρχικός, δεν το αποκλείω) και άλλο πράγμα ο χαρακτηρισμός του ως "φασίστα".

Αν μιλάς από αντιαριστερή θέση, θα το καταλάβαινα. Αν όμως θέλεις να τοποθετείσαι στην Αριστερά - όπως εγώ - κάνεις λάθος και ζημιώνεις την υπόθεση της παράταξης που υποστηρίζεις.

Σε προτρέπω - και δεν σου "υποδεικνύω" - να το σκεφτείς λίγο περισσότερο...


Χαιρετώ.

Anonymous said...

Ενταξει φιλε Δρακοναριε, αφου σου εγραψα τι ειπε ο Χριστοφιας και εσυ αυτο δεν το ονομαζεις φασισμο τοτε παω πασο! Δεν μπορω ουτε να σε πεισω ουτε να με πεισεις. Πληροφοριακα σου λεω οτι δεν ανηκω στην αριστερη παραταξη ουτε στη δεξια γιατι απλως σημερα δεν υπαρχουν δεξιοι και αριστεροι κατα την αποψη μου.

Χαρηκα για τη συζητηση...

Anonymous said...

Αγαπητέ ανώνυμε των 2.22 ΡΜ της
2ας Σεπτεμβρίου,


Λυπάμαι που δεν μπορέσαμε να καταλήξουμε σ' ένα κοινό συμπέρασμα. Δεν πειράζει, δεν χάθηκε ο κόσμος, την άλλη φορά. (Ελπίζω τότε να μου κάνεις το χατήρι και να αποκτήσεις ένα όνομα γιά να μη με "φορτώνεις" λέξεις...).
Κι εγώ χάρηκα γιά την συζήτηση.


Χαιρετώ.