Mε τέσσερα βασικά βραβεία, το Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους αναδείχθηκε η καλύτερη ταινία της χρονιάς. Οι Τζόελ και Ίθαν Κοέν απέσπασαν το βραβείο σκηνοθεσίας και διασκευασμένου σεναρίου, ενώ στους πρώτους ρόλους νικητές αναδείχθηκαν οι Ντάνιελ Ντέι Λιούις και Μαριόν Κοτιγιάρ.
Όπως αναμενόταν, τα φοβερά αδέλφια του αμερικανικού σινεμά Τζόελ και Ίθαν Κόεν αναδείχθηκαν οι μεγάλοι νικητές της βραδιάς. Η ταινία τους Καμιά Πατρίδα για τους μελλοθάνατους απέσπασε τέσσερα βραβεία: καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, διασκευασμένου σεναρίου και Β΄ανδρικού ρόλου.
Καλύτερη ανδρική ερμηνεία αναδείχθηκε, όπως ήταν αναμενόμενο, εκείνη του Ντάνιελ Ντέι Λιούις, ο οποίος δήλωσε ότι το αγαλματάκι μοιάζει να έχει βγει από «το κεφάλι του Πολ Τόμας Αντερσον».
Το Όσκαρ Α' γυναικείου ρόλου παρέλαβε η Γαλλίδα Μαριόν Κοτιγιάρ από τον περσινό νικητή στην ανδρική κατηγορία, Φόρεστ Γουίτακερ. «Είναι αλήθεια ότι υπάρχουν άγγελοι σε αυτήν την πόλη» δήλωσε σοκαρισμένη η ηθοποιός.
Η τελετή απονομής ξεκίνησε με το γνωστό καυστικό χιούμορ του οικοδεσπότη Τζον Στιούαρτ. Πολιτική και απεργία βρέθηκαν στο στόχαστρο του κωμικού.
«Είπαν ότι τα Όσκαρ βοήθησαν να τελειώσει η απεργία. Πριν ξοδέψουμε τις επόμενες 45 ώρες για να μοιράσουμε χρυσά αγαλματάκια, ας σταθούμε λίγο να συγχαρούμε τους εαυτούς μας» δήλωσε, ενώ το κοινό ξέσπαγε σε γέλια. Μπάρακ Ομπάμα και Χίλαρι Κλίντον δεν διέφυγαν από τον σχολιασμό του. «Όταν δείτε έναν μαύρο ή μια γυναίκα ως πρόεδρο ένας αστεροειδής θα χτυπήσει το Αγαλμα της Ελευθερίας» δήλωσε, ενώ προέτρεψε τους παρευρισκόμενους να ψηφίσουν «τον αγαπημένο τους Δημοκρατικό».
Η πρώτη έκπληξη της βραδιάς ήρθε από την «κατηγορία των εκπλήξεων» (Β' γυναικείου ρόλου), όπου η Τίλντα Σουίντον κέρδισε το Όσκαρ, αφήνοντας πίσω της τα φαβορί Κέιτ Μπλάνσετ, Ρούμπι Ντι και Έιμι Ράιαν.
Το χρυσό αγαλματάκι για δεύτερο ανδρικό ρόλο παρέλαβε ο Χαβιέρ Μπαρντέμ για την ερμηνεία του στην ταινία Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους. Είναι ο πρώτος Ισπανός ηθοποιός που κατακτά το χρυσό αγαλματίδιο. «Ήταν ένα από τα χειρότερά μου κουρέματα» δήλωσε, πριν ευχαριστήσει τους αδελφούς Κοέν «που ήταν αρκετά τρελοί για να πιστέψουν σε μένα», την ηθοποιό μητέρα του και την πατρίδα του στα ισπανικά.
Η νίκη Ευρωπαίων ηθοποιών και στις τέσσερις κατηγορίες των ερμηνειών (Α' και Β' ανδρικού, Α' και Β' γυναικείου ρόλου) ήταν ένα φαινόμενο που είχε να παρατηρηθεί από το 1964. Εκείνη τη χρονιά είχαν τιμηθεί: ο Βρετανός Ρεξ Χάρισον με το Όσκαρ Α' ανδρικού ρόλου για την ταινία Ωραία μου Κυρία, η συμπατριώτισσά του Τζούλι Αντριους με το αντίστοιχο γυναικείο για τη Μέρι Πόπινς, ο Πίτερ Ουστίνοφ με το Όσκαρ Β' ανδρικού ρόλου για την ταινία Τοπ Καπί και η Λίλα Κέντροβα με το αντίστοιχο γυναικείο για την ερμηνεία της ως Μαντάμ Ορτάνς στην ταινία Ζορμπάς.
Όσκαρ διασκευασμένου σεναρίου κέρδισαν οι αδελφοί Κοέν, ενώ το Όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου απονεμήθηκε στην Ντιάμπλο Κόντι για την κωμωδία Juno. «Αυτό είναι για τους σεναριογράφους» είπε. Νωρίτερα ο Τζον Στιούαρτ είχε σχολιάσει με χιούμορ: «Η Ντ.Κόντι έγινε από εξωτική χορεύτρια, σεναριογράφος. Ελπίζω να της αρέσει η μείωση του μισθού της».
Το πρώτο Όσκαρ της βραδιάς, το βραβείο κοστουμιών, κέρδισε η ταινία Ελισάβετ: Η Χρυσή Εποχή, ενώ το βραβείο μακιγιάζ απονεμήθηκε στην ταινία Ζωή σαν Τριαντάφυλλο.
Ο Ντέιβιντ Έλσγουιτ κέρδισε το βραβείο φωτογραφίας για την ταινία Θα χυθεί αίμα.
Όσκαρ καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων κέρδισε ο μικρός αρουραίος της Pixar, Ρατατούης.
Καλύτερη ξένη ταινία αναδείχθηκε το Die Faelser από την Αυστρία.
Βραβείο τραγουδιού κέρδισε το τραγούδι Falling Slowly (από την ταινία Once), παρά τις τρεις υποψηφιότητες της Μαγεμένης σε αυτήν την κατηγορία, ενώ στην κατηγορία του καλύτερου soundtrack νικητής αναδείχθηκε ο συνθέτης Ντάριο Μαριανέλι για την ταινία Εξιλέωση.
Το Όσκαρ καλύτερων οπτικών εφέ κέρδισε η ταινία Το Αστέρι του Βορρά.
Το βραβείο καλλιτεχνικής διεύθυνσης απονεμήθηκε στην ταινία του Τιμ Μπάρτον Sweeny Todd: ο φονικός κουρέας της οδού Φλιτ.
Βραβείο ηχητικού μοντάζ κέρδισε η ταινία Το τελεσίγραφο του Μπορν, ενώ στην ίδια ταινία απονεμήθηκε και το βραβείο ήχου, όπως και το βραβείο καλύτερου μοντάζ.
Καλύτερη μικρού μήκους ταινία αναδείχθηκε το Le Mozart des pickpockets, ενώ το βραβείο της καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων μικρού μήκους κέρδισε το Peter and the Wolf. Καλύτερο ντοκιμαντέρ αναδείχθηκε το Taxi to the dark side, ενώ το Όσκαρ για το «αδελφάκι του» ντοκιμαντέρ μικρού μήκους κέρδισε το Freeheld.
Σε σχόλιο δημοσιογράφου πώς παλιά όλοι ήθελαν να μοιάσουν στον Κάρι Γκραντ, ενώ τώρα στον Τζορτζ Κλούνι, ο τελευταίος, με το γνωστό του χιούμορ, δήλωσε: «(Δεν θέλουν πια να του μοιάσουν) μόνο και μόνο επειδή είναι νεκρός και κανείς δεν θέλει να είναι νεκρός».`
Πολιτική δήλωση έκανε η υποψήφια για το Όσκαρ Α' γυναικείου ρόλου, Τζούλι Κρίστι, από το κόκκινο χαλί. «Είναι πολύ σημαντικό και για μας τους Βρετανούς να κλείσει το Γκουαντάναμο» δήλωσε, όταν τη ρώτησαν για το σκοπό της πορτοκαλί κορδέλας που φορούσε.
Όπως αναμενόταν, τα φοβερά αδέλφια του αμερικανικού σινεμά Τζόελ και Ίθαν Κόεν αναδείχθηκαν οι μεγάλοι νικητές της βραδιάς. Η ταινία τους Καμιά Πατρίδα για τους μελλοθάνατους απέσπασε τέσσερα βραβεία: καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, διασκευασμένου σεναρίου και Β΄ανδρικού ρόλου.
Καλύτερη ανδρική ερμηνεία αναδείχθηκε, όπως ήταν αναμενόμενο, εκείνη του Ντάνιελ Ντέι Λιούις, ο οποίος δήλωσε ότι το αγαλματάκι μοιάζει να έχει βγει από «το κεφάλι του Πολ Τόμας Αντερσον».
Το Όσκαρ Α' γυναικείου ρόλου παρέλαβε η Γαλλίδα Μαριόν Κοτιγιάρ από τον περσινό νικητή στην ανδρική κατηγορία, Φόρεστ Γουίτακερ. «Είναι αλήθεια ότι υπάρχουν άγγελοι σε αυτήν την πόλη» δήλωσε σοκαρισμένη η ηθοποιός.
Η τελετή απονομής ξεκίνησε με το γνωστό καυστικό χιούμορ του οικοδεσπότη Τζον Στιούαρτ. Πολιτική και απεργία βρέθηκαν στο στόχαστρο του κωμικού.
«Είπαν ότι τα Όσκαρ βοήθησαν να τελειώσει η απεργία. Πριν ξοδέψουμε τις επόμενες 45 ώρες για να μοιράσουμε χρυσά αγαλματάκια, ας σταθούμε λίγο να συγχαρούμε τους εαυτούς μας» δήλωσε, ενώ το κοινό ξέσπαγε σε γέλια. Μπάρακ Ομπάμα και Χίλαρι Κλίντον δεν διέφυγαν από τον σχολιασμό του. «Όταν δείτε έναν μαύρο ή μια γυναίκα ως πρόεδρο ένας αστεροειδής θα χτυπήσει το Αγαλμα της Ελευθερίας» δήλωσε, ενώ προέτρεψε τους παρευρισκόμενους να ψηφίσουν «τον αγαπημένο τους Δημοκρατικό».
Η πρώτη έκπληξη της βραδιάς ήρθε από την «κατηγορία των εκπλήξεων» (Β' γυναικείου ρόλου), όπου η Τίλντα Σουίντον κέρδισε το Όσκαρ, αφήνοντας πίσω της τα φαβορί Κέιτ Μπλάνσετ, Ρούμπι Ντι και Έιμι Ράιαν.
Το χρυσό αγαλματάκι για δεύτερο ανδρικό ρόλο παρέλαβε ο Χαβιέρ Μπαρντέμ για την ερμηνεία του στην ταινία Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους. Είναι ο πρώτος Ισπανός ηθοποιός που κατακτά το χρυσό αγαλματίδιο. «Ήταν ένα από τα χειρότερά μου κουρέματα» δήλωσε, πριν ευχαριστήσει τους αδελφούς Κοέν «που ήταν αρκετά τρελοί για να πιστέψουν σε μένα», την ηθοποιό μητέρα του και την πατρίδα του στα ισπανικά.
Η νίκη Ευρωπαίων ηθοποιών και στις τέσσερις κατηγορίες των ερμηνειών (Α' και Β' ανδρικού, Α' και Β' γυναικείου ρόλου) ήταν ένα φαινόμενο που είχε να παρατηρηθεί από το 1964. Εκείνη τη χρονιά είχαν τιμηθεί: ο Βρετανός Ρεξ Χάρισον με το Όσκαρ Α' ανδρικού ρόλου για την ταινία Ωραία μου Κυρία, η συμπατριώτισσά του Τζούλι Αντριους με το αντίστοιχο γυναικείο για τη Μέρι Πόπινς, ο Πίτερ Ουστίνοφ με το Όσκαρ Β' ανδρικού ρόλου για την ταινία Τοπ Καπί και η Λίλα Κέντροβα με το αντίστοιχο γυναικείο για την ερμηνεία της ως Μαντάμ Ορτάνς στην ταινία Ζορμπάς.
Όσκαρ διασκευασμένου σεναρίου κέρδισαν οι αδελφοί Κοέν, ενώ το Όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου απονεμήθηκε στην Ντιάμπλο Κόντι για την κωμωδία Juno. «Αυτό είναι για τους σεναριογράφους» είπε. Νωρίτερα ο Τζον Στιούαρτ είχε σχολιάσει με χιούμορ: «Η Ντ.Κόντι έγινε από εξωτική χορεύτρια, σεναριογράφος. Ελπίζω να της αρέσει η μείωση του μισθού της».
Το πρώτο Όσκαρ της βραδιάς, το βραβείο κοστουμιών, κέρδισε η ταινία Ελισάβετ: Η Χρυσή Εποχή, ενώ το βραβείο μακιγιάζ απονεμήθηκε στην ταινία Ζωή σαν Τριαντάφυλλο.
Ο Ντέιβιντ Έλσγουιτ κέρδισε το βραβείο φωτογραφίας για την ταινία Θα χυθεί αίμα.
Όσκαρ καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων κέρδισε ο μικρός αρουραίος της Pixar, Ρατατούης.
Καλύτερη ξένη ταινία αναδείχθηκε το Die Faelser από την Αυστρία.
Βραβείο τραγουδιού κέρδισε το τραγούδι Falling Slowly (από την ταινία Once), παρά τις τρεις υποψηφιότητες της Μαγεμένης σε αυτήν την κατηγορία, ενώ στην κατηγορία του καλύτερου soundtrack νικητής αναδείχθηκε ο συνθέτης Ντάριο Μαριανέλι για την ταινία Εξιλέωση.
Το Όσκαρ καλύτερων οπτικών εφέ κέρδισε η ταινία Το Αστέρι του Βορρά.
Το βραβείο καλλιτεχνικής διεύθυνσης απονεμήθηκε στην ταινία του Τιμ Μπάρτον Sweeny Todd: ο φονικός κουρέας της οδού Φλιτ.
Βραβείο ηχητικού μοντάζ κέρδισε η ταινία Το τελεσίγραφο του Μπορν, ενώ στην ίδια ταινία απονεμήθηκε και το βραβείο ήχου, όπως και το βραβείο καλύτερου μοντάζ.
Καλύτερη μικρού μήκους ταινία αναδείχθηκε το Le Mozart des pickpockets, ενώ το βραβείο της καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων μικρού μήκους κέρδισε το Peter and the Wolf. Καλύτερο ντοκιμαντέρ αναδείχθηκε το Taxi to the dark side, ενώ το Όσκαρ για το «αδελφάκι του» ντοκιμαντέρ μικρού μήκους κέρδισε το Freeheld.
Σε σχόλιο δημοσιογράφου πώς παλιά όλοι ήθελαν να μοιάσουν στον Κάρι Γκραντ, ενώ τώρα στον Τζορτζ Κλούνι, ο τελευταίος, με το γνωστό του χιούμορ, δήλωσε: «(Δεν θέλουν πια να του μοιάσουν) μόνο και μόνο επειδή είναι νεκρός και κανείς δεν θέλει να είναι νεκρός».`
Πολιτική δήλωση έκανε η υποψήφια για το Όσκαρ Α' γυναικείου ρόλου, Τζούλι Κρίστι, από το κόκκινο χαλί. «Είναι πολύ σημαντικό και για μας τους Βρετανούς να κλείσει το Γκουαντάναμο» δήλωσε, όταν τη ρώτησαν για το σκοπό της πορτοκαλί κορδέλας που φορούσε.
Πηγή: www.in.gr
1 comment:
Mάκη γράψε κάτι και για αυτό σε παρακαλώ...
http://environmentfood.blogspot.com/2008/02/blog-post_26.html
Γιάννης Ζ.
Post a Comment