Η πρώτη ευχετήρια κάρτα για τις γιορτές που "ήρθε" στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο της "Κόκκινης Πιπεριάς" ήταν από την Κύπρο, από τον Πρόεδρο Τάσσο Παπαδόπουλο. Αντευχόμαστε στον Τάσσο του Ελληνισμού υγεία, δύναμη και φυσικά επιτυχία στις επερχόμενες προεδρικές εκλογές.
4 comments:
“Κοκκινοπίπερε/οι”,
Όμορφο είναι να στέλνουμε ή δίνουμε ευχές και ακόμα πιο όμορφο να παίρνουμε. Όμως γιατί τούτη η ειδική αναφορά για την κάρτα με τις ευχές και την υπογραφή από τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας Τάσσο Παπαδόπουλου, τον “Τάσσο του Ελληνισμού”, όπως τον αποκαλείται;
1. Επειδή πήρατε ευχές από ένα Πρόεδρο; Σίγουρα ο ίδιος ούτε καν ξέρει ποιοι είστε … Λέτε να έχει το χρόνο να σερφάρει στην blogόσφαιρα; Απλά το εκλογικό του επιτελείο (και όχι ο ίδιος προσωπικά) μέσα στα πλαίσια της προεκλογικής καμπάνιας και αξιοποιώντας (έξυπνα) και το διαδίκτυο έστειλε ευχές και στο δικό σας “μοιρόγραφτο κέντρο”!
2. Αυτό το “Τάσσος του Ελληνισμού”, πέραν της σταυροφοριακής και εθναρχικής υπερβολής που εμπεριέχει, παραπλανεί κιόλας. Στέλνει λανθασμένα πολιτικά μηνύματα. Μήπως ο Τάσσος Παπαδόπουλος είναι Πρόεδρος των απανταχού Ελλήνων (του ελληνισμού γενικότερα) ή κάποιου ελληνικού κράτους; Δεν είναι Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας κοινής πατρίδας ελληνοκυπρίων και τουρκοκυπρίων ως είναι το όραμα και ο στόχος της Κυπριακής Αριστεράς;
Καλές Γιορτές να περάσετε και Καλή Χρονιά !
Και ότι ποθείτε να το πάθετε!
Anef_oriwn
Κυριακή 23/12/2007 – 00:30 π.μ.
Αγαπητέ Anef_oriwn μάλλον πρέπει να τραβάς μεγάλο ζόρι με τον Τάσσο (να φανταστώ ότι υποστηρίζεις τον "αντιιμπεριαλιστή" Χριστόφια)γιατί αλλιώς δεν εξηγείται ότι κάθισες και έγραψες τέτοιες βλακείες, με το συμπάθειο. Λοιπόν ναι ο ίδιος ο Τάσσος έστειλε τη κάρτ. Και όχι μόνο την έστειλε αλλά την έφερε και στο σπίτι μου, όπου τον κέρασα μελομακάρονα και ρακί. Ηταν μαζί του και ο φίλος μου ο Βάσος ο Φτωχόπουλος! Εντάξει για τη κάρτα;
Οσο για τον Τάσσο του Ελληνισμού μάλλον πρέεπι να μάθεις καλύτερα ελληνικά, ίσως όσο καλά (πιθανότατα...) ξέρεις αγγλικά. Το "Τάσσος του Ελληνισμού" πάει στο πρόσωπο, στον άνθρωπο και όχι βέβαια στην προεδρική του ιδιότητα. Το κατάλαβες; Για μένα (και εκατομμύρια Ελληνες ανά τον κόσμο...) ο Τάσσος είναι κάτι το ιδιαίτερο, στην μίζερη πολιτική παρουσία του ελληνισμού. Φυσικά και είναι πρόεδρος (και θα είναι ελπίζω...) της Κυπριακής Δημοκρατίας, αλλά είναι και Ελληνας. Και κάτι για να τελειώνουμε (σε ότι με αφορά...0 ο Τάσσος είναι πρόεδρος της κοινής πατρίδας ΕΛΛΗΝΩΝ και ΤΟΥΡΚΩΝ. Είτε αρέσει σε μερικούς, είτε όχι. Ελληνες, Τούρκοι, Μαρωνίτες και Λατίνοι (και πολλοί μετανάστες...) ζουν στη Κύπρο. Γιατί "ελληνοκύπριοι" και όχι "Μαρωνιτοκύπριοι"; Γιατί;
Χρόνια πολλά
“Κοκκινοπίπερε»,
Σε χαιρετώ και θα σου απαντήσω με το ίδιο στυλάκι που μου απάντησες κι εσύ!
(Όμως εγώ δεν θα αποκαλέσω τα γραφόμενα σου βλακείες – παρ’ όλο που αυτά αποπνέουν τσαντίλα- γιατί εγώ με βλακείες ούτε καν ασχολούμαι … Αλλά ούτε και θα κάνω χρήση της γνωστής παροιμίας “Πες μου τους φίλους σου να σου πω ποιος είσαι”).
Τελικά όμως “ουδέν κακό αμιγές καλού” … Mε την παρέμβαση μου και τη συζήτηση που πάει να δημιουργηθεί ταράσσονται και λίγο τα λιμνάζοντα ύδατα αυτού του blog (όπου μάλλον μόνο posts αναρτώνται).
1. Για την περιβόητη κάρτα: Η “ευχετήρια” προεδρική κάρτα αποτελεί τελικά πληρωμένη (και καταχωρημένη) σε διάφορες κυπριακές σημερινές (κυριακάτικες – που έχουν και μεγαλύτερη κυκλοφορία) εφημερίδες, προεκλογική διαφήμιση. Τελεία …
2. Θα παρακάμψω την αιχμή σου για τα ελληνικά μου (ίσως να ‘σαι και φιλόλογος και τότε φυσιολογικά κάτι παραπάνω θα ξέρεις από μένα). Όμως εγώ δεν έμαθα να διαχωρίζω ή να κομματιάζω την ανθρώπινη προσωπικότητα σε διάφορες ιδιότητες (προσωπική, προεδρική, επαγγελματική ή πολιτική με ή χωρίς αντικομουνιστική σάλτσα).
3. Δεν σου φτάνει που είσαι και ανιστόρητος, πουλάς και πνεύμα συν τοις άλλοις. Μοιάσαμε της παροιμίας που λαλεί “έλα παππού μου να σου δείξω τ’ αμπέλια σου”. Οι όροι “ελληνοκύπριοι” και “τουρκοκύπριοι” (εκεί σκαλώσαμε τώρα) καθιερώθηκαν ιστορικά λόγω των διενέξεων και αντιπαραθέσεων (τεχνιτών ή μη), μεταξύ των δύο κύριων εθνικών κοινοτήτων της Κύπρου. Αυτή η διατύπωση (“ελληνοκύπριοι” και “τουρκοκύπριοι”) μπορεί να εκπέμπει (αναλόγως της περίπτωσης) θετικά ή αρνητικά μηνύματα. Έχει σημασία μεγάλη τι πολιτική διάσταση δίνει κάποιος σ’ αυτούς τους όρους όταν τους χρησιμοποιεί (δηλ. αν το κάνει για να σημειώσει τη διαφορετικότητα στην εθνική καταγωγή των κυπρίων ή για να τονίσει ότι η Κύπρος είναι η κοινή πατρίδα όλων). Εξ άλλου ένας παρόμοιος όρος (“τουρκοκρητικοί”) έχει χρησιμοποιηθεί και στην ελληνική ιστοριογραφία.
4. Πέραν των πιο πάνω, οι όροι “Ελληνοκύπριοι” και “Τουρκοκύπριοι” είναι καταχωρημένοι και στο εν ισχύ (ακόμα) Σύνταγμα της Κυπριακής Δημοκρατίας του 1960. Στο Σύνταγμα αυτό (λανθασμένα κατ’ εμένα) οι Μαρωνίτες, οι Λατίνοι και οι Αρμένιοι (αυτούς τους τελευταίους τους ξέχασες) θεωρούνται θρησκευτικές (και όχι εθνικές) μειονότητες. Και ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας πρέπει να είναι και να λειτουργεί ως Πρόεδρος όλων των Κυπριών (ας μην επαναλάβουμε πάλι τις διάφορες συνιστώσες). Γι’ αυτό και ο τίτλος “ο Τάσσος του Ελληνισμού”, έστω και αν αναφέρεται όπως λες, στο πρόσωπο (δεν καταλαβαίνω πως ξεχωρίζει από την προεδρική ιδιότητα) υποβαθμίζει αυτή ταύτη την προεδρική ιδιότητα την οποία έχουμε λίγο πολύ ερμηνεύσει με τον ίδιο τρόπο - και οι δυο μας! “Tο κατάλαβες”;
5. Τέλος, ο αντιιμπεριαλισμός είναι άμεσα συνυφασμένος και συνδεδεμένος με κοινωνικούς αγώνες, αγώνες για ουσιαστική αλλαγή/κατάργηση του υφιστάμενου κοινωνικοοικονομικού σύστημα ή έστω για περιορισμό της κυριαρχίας του παγκόσμιου κεφαλαίου. Οι αντιιμπεριαλιστές χαρακτηρίζονται επίσης από διεθνισμό και αναγνώριση των πολιτικών δικαιωμάτων εθνικών και άλλων μειονοτήτων. Δεν ξέρω αν εσύ εντοπίζεις (έστω και με μικροσκόπιο) τέτοια χαρακτηριστικά στην πολιτική του Τάσσου Παπαδόπουλου, αλλά ο αντιιμπεριαλισμός τόσο για τον Χριστόφια όσο και για το ΑΚΕΛ γενικότερα (δηλ. για τα μέλη και τους οπαδούς του) δεν ήταν δοτός και πρόσκαιρος (παρά τες επί μέρους τυχόν μικρές παρεκκλίσεις) αλλά μια διαχρονική πραγματικότητα που εκπηγάζει από την αριστερή ιδεολογία του (και όχι από εθνικιστικές μικροαστικές εξάρσεις). Επιπρόσθετα ή επαναπροσέγγιση και η συνεργασία με τους τουρκοκύπριους (ή τούρκους της Κύπρου) ήταν και είναι για το ΑΚΕΛ όχι απλά θεωρία αλλά πράξης ζωής!
6. Σχετικό με αυτό το θέμα είναι και το κείμενο που έστειλα ως σχόλιο σ’ ένα post που ανάρτησε μέσα στο Νιόμβρη (αν δεν κάνω λάθος), και αναφερόταν σε μια ομιλία του Δημήτρη Χριστόφια.
Αυτά για τώρα και καλό βράδυ.
Χρόνια Πολλά σε όλους!
Anef_oriwn
Κυριακή 23/12/2007 – 10:50 μ.μ.
Αγιες μέρες δεν ήθελα να μπω σε αντιπαράθεση μαζί σου. Προτίμησα να απαντήσω με χιούμορ, αλλά μάλλον έκανα λάθος. Διαφορετικά δεν θα επέλεγες να μου ρίξεις ολόκληρη "πλατφόρμα". Τέλος πάντων. Σέβομαι τις απόψεις σου. Απλά πήγα να βάλω τα γέλια όταν έγραψες "...αλλά ο αντιιμπεριαλισμός τόσο για τον Χριστόφια όσο και για το ΑΚΕΛ γενικότερα (δηλ. για τα μέλη και τους οπαδούς του) δεν ήταν δοτός και πρόσκαιρος (παρά τες επί μέρους τυχόν μικρές παρεκκλίσεις) αλλά μια διαχρονική πραγματικότητα που εκπηγάζει από την αριστερή ιδεολογία του (και όχι από εθνικιστικές μικροαστικές εξάρσεις)". "Μικρές παρεκκλίσεις" η συγκυβέρνηση τόσα χρόναι με ΔΗΚΟ και ΕΔΕΚ; Το ΑΚΕΛ είναι τόσο αντιιμπεριλιστικό όσο το ΠΑΣΟΚ! τα μέλη του βεβαίως και είναι. Το ΑΚΕΛ σαν κόμμα και πού περισσότερο η ηγεσία του είναι συμβιβασμένη και υποταγμένη στην παγκοσμιοποίηση. Διάβασα το λόγο του Χριστόφια στην Αθήνα. Ανετα τα ίδια θα έλεγε ο Γιωργάκης. τα ίδια ακριβώς... Και τέλςο για τον Τάσσο. Προφανώς δεν είναι ανιιμπεριαλιστής. Ομως αυτός ο αστός, ο κεντροδεξιός είχε το ανάστημα να πει ΟΧΙ σε ΗΠΑ, Ε.Ε., Τουρκία, ΟΗΕ. Ξέρω ότι διαφωνείς αλλά τι να κάνω;
Χρόνια Πολλά
Post a Comment