Friday, November 14, 2008

Ενδιαφέροντα για την Κύπρο μας...

ΚΥΠΡΟΣ ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ -ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΝΑΝ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ;
Στο κατάμεστο αμφιθέατρο του Πολεμικού Μουσείου, πάνω από 700 άτομα παρακολούθησαν την Τετάρτη το βράδυ την εκδήλωση της Συντονιστικής Επιτροπής Υποστήριξης Αγώνα για Ελεύθερη Κύπρο (ΣΕΥΑΕΚ) και της Συμπαράστασης Αγώνα Κύπρου (ΣΑΚ), με ομιλητές τους Βάσσο Λυσσαρίδη, Γεράσιμο Αρσένη, Ανδρέα Αγγελίδη, Άριστο Μιχαηλίδη και συντονιστή από πλευράς των οργανωτών τον Γιώργο Καραμπελιά.

O πρώην πρ. της κυπριακής Βουλής Bάσσος Λυσσαρίδης εμφανίστηκε απογοητευμένος από την τροπή που έχουν λάβει οι διαπραγματεύσεις με την τουρκοκυπριακή πλευρά και εξέφρασε την αγωνία του για το μέλλον του κυπριακού Ελληνισμού, ενώ περιέγραψε το Κυπριακό «όχι ως διακοινοτικό αλλά ως θέμα εισβολής, κατοχής, εθνοκάθαρσης, κατάφορης παραβίασης των αρχών του ΟΗΕ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και θέμα απελευθέρωσης». Σημείωσε δε ότι «δεν διακυβεύεται η διχοτόμηση του νησιού, αλλά η ίδια η παρουσία του ελληνισμού στην Κύπρο». Αναφερόμενος στις συνομιλίες των δύο κοινοτήτων, ο επίτιμος Πρόεδρος της ΕΔΕΚ έκανε λόγο για «δοτές» κυβερνήσεις στην τουρκοκυπριακή πλευρά, γεγονός το οποίο, όπως είπε, δεν επιτρέπει πραγματικό διακοινοτικό διάλογο.
Επέκρινε μάλιστα την δημιουργία των Επιτροπών, τις οποίες χαρακτήρισε «φιλοανανικές» και πρόσθεσε ότι δεν θα έπρεπε να έχουν αρχίσει τις συνομιλίες, καθώς «δεν έχει εξευρεθεί κοινό έδαφος». Σχετικώς με τους χειρισμούς που θα πρέπει να επιλεγούν στο άμεσο μέλλον, ο κ. Λυσσαρίδης εισηγήθηκε την αξιοποίηση της συμμετοχής της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση ώστε η Τουρκία να εξαναγκασθεί σε συμμόρφωση με τις ευρωπαϊκές αρχές, ενώ προέβλεψε ότι η τουρκική ενταξιακή πορεία θα καταλήξει σε κάποια «ειδική σχέση» και όχι σε πλήρη ένταξη.

Ο πρώην υπουργός Γεράσιμος Αρσένης από την πλευρά του εξέφρασε την πεποίθηση ότι ο ελληνικός και ο κυπριακός λαός θα είναι πάντα ένα στα δύσκολες στιγμές. «Θα είμαστε όλοι Κύπριοι», είπε χαρακτηριστικά ο πρώην υπουργός και απέρριψε την κριτική που ασκείται στους πολέμιους του Σχεδίου Ανάν, τους οποίους, όπως είπε, κάποιοι θεωρούν «κουρασμένους πατριώτες μιας ξεπερασμένης εποχής» ή «καλοπροαίρετους αλλά αφελείς ουτοπιστές». Ο κ. Αρσένης υπερασπίστηκε την λογική του Ενιαίου Αμυντικού Δόγματος μεταξύ Ελλάδας και Κυπριακής Δημοκρατίας και τόνισε ότι όχι μόνο δεν πρέπει να εγκαταλειφθεί, αλλά αντιθέτως θα πρέπει να ενισχυθεί.
Ο ίδιος πρότεινε, μεταξύ άλλων, την διακοπή των διακοινοτικών συνομιλιών, εφόσον στα βασικά θέματα δεν υπάρχει κοινός τόπος, την συντονισμένη εκστρατεία ενημέρωσης της διεθνούς κοινής γνώμης, την δημιουργία αρραγούς μετώπου με την Ελλάδα και την ομογένεια, την αξιοποίηση της διαπραγματευτικής δύναμης που δίνει η ευρωπαϊκή πορεία της Κύπρου και την δημιουργία πολύτιμων συμμαχιών σε διεθνές επίπεδο. Πρέπει να προσπαθήσουμε όλοι, «για να μην “συνωστισθούν” οι Κύπριοι στο λιμάνι της Λεμεσού προκειμένου να έρθουν στην Αθήνα για να φτιάξουν μια νέα Κύπρο», κατέληξε ο πρώην υπουργός.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΔΗΚΟ στην Κυπριακή Βουλή, Ανδρέας Αγγελίδης χαρακτήρισε την Τουρκία εχθρό της δίκαιης και βιώσιμης λύσης στο Κυπριακό και δήλωσε ότι είναι αδιανόητο να υπάρχουν πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης οι οποίοι αναγκάζονται να εγκαταλείψουν βασικά δικαιώματά τους λόγω της τουρκικής κατοχής. «Έχουμε εγκαταλείψει το “Δεν ξεχνώ” και έχουμε περάσει στον βρετανικό όρο “επανένωση”. Εμείς όμως απαιτούμε την απελευθέρωση», τόνισε.

Ο Άριστος Μιχαηλίδης, διευθυντής Σύνταξης της εφημερίδας Φιλελεύθερος, υποστήριξε ότι η κυπριακή κυβέρνηση αλλά και ο Δημοκρατικός Συναγερμός προετοιμάζουν τον λαό ώστε να δεχθεί αυτά που απέρριψε το 2004 και κατηγόρησε τις δύο πλευρές για καλλιέργεια κουλτούρας ειρηνικής συμβίωσης με τους Τουρκοκυπρίους, άνευ όρων. Πρόσθεσε δε ότι η ελληνοκυπριακή ηγεσία έχει αυτοεγκλωβιστεί, ενώ έκανε λόγο για «Αθήνα απολύτως απούσα, σε βαθμό κακουργήματος». Τέλος, τόνισε ότι «συνυπεύθυνα για τις αρνητικές εξελίξεις είναι και τα κόμματα ΔΗΚΟ και ΕΔΕΚ που με την συμμετοχή τους στην κυπριακή κυβέρνηση παρέχουν κάλυψη στην ενδοτική πολιτική Χριστόφια».

Κλείνοντας, ο Γ. Καραμπελιάς σημείωσε ότι: «Τα γεωπολιτικά και οικονομικά δεδομένα στην περιοχή, για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, με την επανεμφάνιση του ρωσικού παράγοντα, την αποδυνάμωση του αγγλοαμερικανικού -ακόμα και με την νέα αμερικανική ηγεσία- καθώς και η παρουσία Ελλάδας και Κύπρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση όπου μπορούν να πιέσουν αποτελεσματικότερα τους Τούρκους, θα αποτελούσαν παράγοντα αισιοδοξίας και ανάληψης πρωτοβουλιών από θέση ισχύος.[ ]
Και όμως η Κύπρος για άλλη μια φορά βρίσκεται στο σημείο μηδέν και θα πρέπει να ανοίξει μία ευρύτερη συζήτηση σε Ελλάδα και Κύπρο, ώστε η κοινή γνώμη και ο λαϊκός παράγοντας να παρέμβουν αποφασιστικά στα τεκταινόμενα για να μη βρεθούμε και πάλι, όπως έγινε με το Σχέδιο Ανάν κολλημένοι με την πλάτη στον τοίχο. Και κάποτε οι Μήδοι μπορεί και να περάσουν. Για να μη περάσουν λοιπόν οι Μήδοι, οργανώσαμε σήμερα αυτή την πρώτη δημόσια συζήτηση».

Την εκδήλωση χαιρέτησαν οι εκπρόσωποι πολλών Κυπριακών Σωματείων και κινήσεων, με εκπροσώπους τους που ήλθαν από την Κύπρο, ανάμεσα τους ο Γιάννης Σεκέρσαββας της «Αδούλωτης Κερύνειας», ο Πάνος Ιωαννιδης από την «Κίνηση Ελευθερία και Κράτος Δικαίου στην Κύπρο», ο οποίος επέδωσε και τιμητική πλακέτα της κίνησης στους διοργανωτές, η Έλενα Μηλιώτη, από την «Κίνηση για το Ευρωπαϊκό Μέλλον της Κύπρου», ο Χρήστος Πέτρου από ομάδα Κυπρίων φοιτητών της Αθήνας, η ηρωική δασκάλα των εγκλωβισμένων Ελένη Φωκά, ενώ παρενέβησαν και πολλοί άλλοι όπως η Αλίκη Μαραγκοπούλου.
Είναι αλήθεια ότι η εκδήλωση της ΣΕΥΑΕΚ και του ΣΑΚ ξεπέρασε κάθε προσδοκία ακόμα και των ίδιων των διοργανωτών. Στην εκδήλωση παραβρέθηκε και ο πρ. πρόεδρος της Δημοκρατίας Χρ. Σαρτζετάκης, ο πρ. πρωθυπουργός Κ. Γρίβας, εκπρόσωπος του Αρχιεπισκόπου, βουλευτές, ακαδημαϊκοί, στρατιωτικοί, πρέσβεις, κ.ά.
Και ως ήταν φυσικό θορύβησε πολλούς που θεωρούσαν ότι αυτή τη φορά θα κατορθώσουν να δημιουργήσουν τα τετελεσμένα που δεν μπόρεσαν να επιτύχουν με το σχέδιο Ανάν. Έτσι τα περισσότερα ΜΜΕ, τα μεγάλα τηλεοπτικά κανάλια και ιδιαίτερα τα κρατικά, φρόντισαν να αποσιωπήσουν την εκδήλωση ακόμα και να ματαιώσουν προγραμματισμένες συνεντεύξεις του Β. Λυσσαρίδη. Η Πρεσβεία της Κύπρου, -εν τη απουσία για λόγους υγείας του πρέσβη κ. Γεωργή- δεν απέστειλε χαιρετισμό -όπως είχε δηλώσει και όφειλε να κάνει σε εκδήλωση με μέλη της Κυπριακής Βουλής- κατόπιν πιεστικών παρεμβάσεων της Κυβέρνησης της Λευκωσίας, διότι δήθεν επρόκειτο να ακουστούν υβριστικές εκφράσεις κατά του Προέδρου της Κύπρου από τους οργανωτές.
Η μαζική προσέλευση απέδειξε ότι τα αντιστασιακά αντανακλαστικά των πολιτών είναι θέση να υπερβούν την σιωπή που επιβάλλουν οι δυνάμεις που επιθυμούν να «τελειώσουν» την Κύπρο και το Κυπριακό εδώ και τώρα. Από παρά πολλούς, όπως και από τον Γεράσιμο Αρσένη η συγκέντρωση χαρακτηρίστηκε μεγαλειώδης και απαρχή μιας νέας κινητοποίησης για τη σωτηρία της Κύπρου. Το ψήφισμα που κυκλοφόρησε η ΣΕΥΑΕΚ και η ΣΑΚ για μαζική συλλογή υπογραφών και αποστολή στην Ελληνική και Κυπριακή κυβέρνηση συγκέντρωσε ήδη τεράστιο αριθμό υπογραφών και ετοιμάζονται νέες κινητοποιήσεις σε Ελλάδα και Κύπρο.


Οι τελευταίες στιγμές του αφανισμού

Του Σενέρ Λεβέντ

Είστε Τουρκοκύπριος. Ζείτε στο βόρειο μέρος ενός μοιρασμένου νησιού που στα οδοφράγματα φυλάνε σκοπιά Τούρκοι στρατιώτες. Ίσως να είστε δημόσιος υπάλληλος. Ή εργάτης. Ή και συνταξιούχος. Είστε πολίτης ενός φανταστικού κράτους που δεν αναγνωρίζεται στον κόσμο. Σε όποιο ταξίδι και αν πάτε, έχετε τουλάχιστον δύο διαβατήρια στην τσέπη. Σαστίζετε και εσείς για το πώς θα εκφράσετε την ταυτότητά σας. Είστε Τουρκοκύπριος; Τούρκος της Κύπρου; Ή μήπως μόνο Τούρκος; Οι νόμοι στους οποίους υπόκεισθε είναι νόμοι του φανταστικού κράτους. Όλα τα πληρώνετε σε αυτό το φανταστικό κράτος: Τους λογαριασμούς για το ηλεκτρικό σας ρεύμα, το τηλέφωνο, το φόρο σας, το νερό σας και τα έξοδα για την άδεια κυκλοφορίας.
Αποκαλείτε "κύριε πρόεδρε" τον ηγέτη σας, στον οποίο κανένας στον κόσμο δεν απευθύνεται ως "πρόεδρε". Δεν έχετε δικό σας νόμισμα. Χρησιμοποιείτε την τουρκική λίρα. Κάποτε φυτεύατε ελιές. Τώρα τρώτε τις ελιές που σας φέρνουν από το εξωτερικό. Είχατε παπουτσήδες. Έκλεισαν. Είχατε μαραγκούς. Έκλεισαν. Έκλεισαν και οι ραφτάδες σας. Ακόμη και ο χαλβατζής σας που υπήρχε για αιώνες έβαλε λουκέτο. Αλλά πόσα πολλά είναι τα πορνεία σας, τα καζίνα σας και τα ξενοδοχεία πέντε αστέρων που δεν είναι δικά σας. Ζείτε πουλώντας τις περιουσίες-λάφυρα των Ελληνοκυπρίων και κάνετε πολλές μεγάλες μπάζες υπό τη σκιά των όπλων. Παρά το γεγονός ότι είστε χώρα των εσπεριδοειδών, ακόμα και τα λεμόνια σάς έρχονται από την Αργεντινή. Ο πληθυσμός που μεταφέρθηκε από το εξωτερικό ξεπέρασε τον δικό σας προ πολλού.
Πλέον δεν μπορείτε να συναντήσετε ο ένας τον άλλο στους δρόμους. Πνίγεστε στο βούρκο του εγκλήματος, κοιμάστε βάζοντας κάτω από το μαξιλάρι σας είτε ένα πιστόλι είτε ένα μαχαίρι. Όλοι φοβάστε ότι ανά πάσα στιγμή μπορεί να μπει στο σπίτι σας κάποιος κλέφτης. Όταν προσβληθείτε από μια σοβαρή ασθένεια τρέχετε αμέσως στα νοσοκομεία και στους γιατρούς στο νότο. Για να μην σας κλέψουν στο βορρά, κάνετε τα ψώνια σας από το νότο. Ούτε στους γιατρούς, ούτε στους δικηγόρους, ούτε στους δικαστές, ούτε στην αστυνομία, ούτε στους πολιτικούς τού φανταστικού κράτους έχετε πια εμπιστοσύνη. Ίσως να μην το αντιλαμβάνεστε ακόμα, αλλά ζείτε τις τελευταίες στιγμές ενός αφανισμού.
Εκείνοι που βρίσκονται επικεφαλής σας, σας φέρνουν τη χαρμόσυνη είδηση ότι "αν δεν υπάρξει λύση, θα γίνει διχοτόμηση". "Οι Ελληνοκύπριοι είναι αναγκασμένοι να αποδεχτούν τους όρους μας επειδή φοβούνται πολύ τη διχοτόμηση", σας λένε. Όμως εσείς πρέπει να φοβάστε ουσιαστικά τη διχοτόμηση. Αν γίνει διχοτόμηση, οι Ελληνοκύπριοι θα αποκτήσουν τουλάχιστον τη μισή Κύπρο και θα διοικούν τους εαυτούς τους ως ανεξάρτητο κράτος. Εσείς τι θα απογίνετε; Θα συνεχίσετε να σύρεστε εδώ κάτω από τη διοίκηση της Τουρκίας με μια λεγόμενη βουλή και κυβέρνηση. Ποτέ δεν θα μπορέσετε να γίνετε αφέντες του δικού σας σπιτιού. Θα σας διοικούν οι στρατιωτικοί διοικητές και οι πρέσβεις που θα έρχονται. Θα αφανιστείτε ακόμη πιο πολύ.
Όσοι από εσάς απομείνουν, θα φύγουν απ' εδώ. Ο πληθυσμός που κατέκτησε την εντός των τειχών περιοχή, θα πάρει στα χέρια του και την εκτός των τειχών. Στη θέση των λαξευμένων βουνών θα αναρτηθούν σημαίες και στη θέση των ξεραμένων εσπεριδοειδών θα κτιστούν τζαμιά. Όσοι από εσάς, λόγω της ηλικίας τους, μείνουν εδώ αναγκαστικά θα συναντώνται στους λιγοστούς καφενέδες όπου θα συχνάζουν μόνο Κύπριοι και θα θυμούνται τα παλιά. Τα εγγόνια τους, που θα τους επισκέπτονται από το εξωτερικό, θα ξεπερνούν το εμπόδιο του τελωνείου στο λιμάνι -αν δεν τους δημιουργεί πρόβλημα ο τελωνειακός από την Αλεξανδρέττα- θα τους αγκαλιάζουν και θα τους φιλάνε το χέρι. Όσοι δεν έχουν στην τσέπη διαβατήριο της Τουρκικής Δημοκρατίας δεν θα επιτρέπεται να εισέρχονται εδώ.

Αν σου πω "υπάρχει ακόμη χρόνος, έλα να διώξουμε όλους αυτούς τους μπελάδες από το κεφάλι μας", δεν θα έρθεις. Τι άλλο να πω...

Εφημερίδα Πολίτης (13/11/08)

«Σε ένα σημαντικό βαθμό πήγαμε καλά σήμερα»

Ο πρόεδρος Χριστόφιας συνεχίζει να δηλώνει... αισιόδοξος. "Πήγαμε καλά" είπε επιστρέφοντας στο Προεδρικό Μέγαρο, μετά την όγδοη συνάντησή του με τον Μεχμέτ Αλί Ταλάτ. Σήμερα, είπε, συζητήθηκε η δικαστική εξουσία και γενικά έγιναν βήματα μπροστά και νομιμοποιείται ο Αλεξάντερ Ντάουνερ να πει ότι έγινε πρόοδος πιο πολύ από ό,τι προχθές.Ερωτηθείς γιατί δεν είχε χθες κατ' ιδίαν συνάντηση με τον κ. Ταλάτ, ο κ. Χριστόφιας απάντησε ότι είχε προχθές, εξηγώντας ότι αυτές οι συναντήσεις δεν είναι αυτοσκοπός και θα γίνονται όταν χρειάζεται. Σε άλλη ερώτηση, ο πρόεδρος Χριστόφιας είπε ότι υπάρχουν διάφορα θέματα που θα συζητηθούν ακόμη, αλλά δεν είναι σε θέση τώρα να πει πότε θα αλλάξουν το κεφάλαιο συζήτησης. Ερωτηθείς αν είναι μακριά το θέμα των περιουσιών, απάντησε: «Γενικά το θέμα αυτό είναι, δυστυχώς, μακριά. Σε ό,τι αφορά το πότε θα συζητηθεί, ελπίζω ότι πριν από το τέλος του χρόνου θα ανταλλαγούν οι πρώτες θέσεις και απόψεις».Η νέα συνάντηση Χριστόφια-Ταλάτ θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα.


Σχόλιο "Πιπεριάς": Είναι δικαίωμα του κ. Χριστόφια να ωραιοποιεί τις συναντήσεις που έχει με τον Ταλάτ. Τώρα γιατί πανηγυρίζει που έγινε πρόοδος στα θέματα δικαστικής εξουσίας δεν μπορώ να καταλάβω, όταν όλα γτα σημαντικά θέμα, με πρώτο και καλύτερο την αποχώρηση των στρατευμάτων κατοχής, σχεδόν δεν τα κουβεντιάζει ο Ταλάτ. Εξάλλου οι Τουρκοκύπριοι ηγέτες πάντα τα είχαν καλά με την δικαστική εξουσία. Κύριε Χριστόφια οι Ελληνες της Κύπρου δεν έχουν ξεχάσει ότι κατά την αγγλική κατοχή πολλοί Τουρκοκύπριοι (μετέπειτα ηγέτες της μειονότητας...) είχαν ρόλο εισαγγελέα στα δικαστήρια που "έστηναν" οι Αγγλοι για να καταδικάσουν τους αγωνιζόμενους Ελληνες.

21 comments:

gregoris said...

ευτυχώς που οι διάφοροι εθνικόφρονες κατσιαρίζουν πλέον κυρίως στην Έλλάδα τζιαι αδειάζουν μας την γωνιά για να μπορέσουμεν να επανενώσουμεν την χώρα μας. τελικά κ. Μάκη η εθνικοφροσύνη σου δεν έσιει όρια πάντως. άκου να ζητάς να σταματήσουν οι συνομιλίες, μεσούσης της πιο σοβαρής προσπάθειας για την επανένωση. τζιαι να παραδέχεσαι ότι εν θέλεις την επανένωση επειδή μίσιημου εν αγγλική έννοια. άτε παρετάτε μας ρε εθνικιστάκια. ο λόγος σας βρομεί σαπίλα του παρελθόντος...

Κόκκινη Πιπεριά said...

Οχι γρηγόρη μου δεν ζητάω να σταματήσουν οι συνομιλίες (θέλω να ολοκληρωθουν για να φανεί η γύμνια των επιχειρημάτων...). Εγώ έκανα ένα σχόλιο σχετικά με τις δηλώσεις του Χριστόφια ότι πάνε καλά τα πράγματα στις συζητήσεις για τηνν δικαστική εξουσία. Και απλά θύμισα ότι οι πολλοί ηγέτες των Τουρκοκύπριων είχαν δικαστική εξουσάι επί αγγλικής κατοχής. Προφανώς αυτό δεν σε ενοχλεί, γι' αυτό και δεν το σχολιάζεις. Εσένα δεν σε ενδιαφέρει η Τουρκική κατχοή. Εσύ θέλεις επανένωση και τίποτα άλλο.
Εντάξει εμείς είμαστε "εθνικιστάκια", αλλά και ο Λεβέντ είναι "εθνικιστάκι"; Μήπως δεν διάβαζες το κείμενό του;
Ακου κοσμοπολίτη Γρηγόρη. Οτι και να λες οι Ελληνες Κύπριοι δεν πρόκειται να αποδεχθούν την Τουρκική κατοχή. Δεν πρόκειται να δεχθεί τα αμερικανοαγγλικά σχέδια που θέλουν την τουρκία "μπάστακα" στη Κύπρο.
Γελάω πολύ όταν λες ότι η... εθνικοφροσύνη μου δεν έχει όρια τι στιγμή πυο συχνά πυκνά δημοσιεύω κείμενα του Λεβεντ. Δεν πειράζει. κρατηθείτε όσο μπορείτε στην εξουσία γιατί σύντομα ο κυρίαρχος κυπριακός λαός θα σας δώσει απάντηση...

Κόκκινη Πιπεριά said...

και που είσαι Γρηγόρη. Οπως λεει και ο λεβεντ: "Αν σου πω "υπάρχει ακόμη χρόνος, έλα να διώξουμε όλους αυτούς τους μπελάδες από το κεφάλι μας", δεν θα έρθεις. Τι άλλο να πω..."

Γεια χαρά

gregoris said...

ο λεβέντ είναι ένας που τους ελάχιστους τ/κ που τάσσεται με την κυπριακή δημοκρατία ακόμα τζιαι στην σημερινή ελληνοποιημένη της μορφή. τζιαι δυστυχώς δίνει αφορμή στους ε/κ εθνικιστές για να το παίζουν υπεράνω ότι υπάρχουν τζιαι τ/κ δήθεν που αποδέχονται τα επιχειρήματα τους.
το σημαντικό εν άλλον. ότι η τουρκία βασίζει το επιχείρημα της να έσιει ρόλο προστάτη στην Κύπρο πάνω στα κάθε λογής εθνικιστάκια που συνιστούν απειλή για την τ/κ κοινότητα. τελικά εσείς τζιαι η τουρκία αποτελείτε 2 όψεις του ιδίου προβλήματος. δεν αποδέχεστε την αυτονομία της Κύπρου.
η κατοχή ανατρέπεται μόνο με την επανένωση, χωνέψετε το. όι με εθνικιστικές κλανιές...
τζιαι κάτι τελευταίο. είπεν σου ο λάζαρος μαύρος ότι ο ταλάτ ήταν ένοπλος το 1974 τζιαι επίστεψες. ο Λυσσαρίδης τζιαι τα πρωτοπαλίκαρα του τι εκάμναν το 1963? που εννά μας πει δήθεν ότι το κυπριακό εν πρόβλημα εισβολής τζιαι κατοχής. αν δεν εσκοτώναν τ/κ το 63-64 εν θα ενομιμοποιήτουν η εισβολή του 74.

Anonymous said...

gregoris, μηπως εχεις μπερδεψει τον κοσμοπολιτισμο του κεφαλαιου με τον προλεταριακο διεθνισμο?
δεν ειναι παραξενο "κομμουνιστες" να συντασσονται με τα συμφεροντα των ιμπεριαλιστων (ΗΠΑ & ΕΕ)?

gregoris said...

τα συμφέροντα των ιμπεριαλιστών διασφαλίζουνται που την υφιστάμενη έκρυθμη κατάσταση που εσείς θέλετε να διαιωνίσετε.
παρά ο φασισμός του έθνους σας καλλύτερα ο κοσμοπολιτισμός του κεφαλαίου.
δεν είναι παράξενο αριστεροί-αντιιμπεριαλιστές να συντάσσονται με τα συμφέροντα των εθνικιστών της διχοτόμησης τζιαι που τες θκιο μερκές της πράσινης γραμμής;

Anonymous said...

οτι θα με ελεγαν φασιστα οι ρεφορμιστες δεν το περιμενα ποτε...

χαιρετισματα λοιπον στην εξουσια...

Anef_Oriwn said...

ΚοκκινοΠίπερε,

Τελικά εσυγχίστηκες τόσο που ξεχάστηκες και βγαίνεις στο δικό σου blog ως Anonymous;

Δεν είναι πρόθεση μου να κάνω το δάσκαλο όμως, στο ‘χω ξαναπεί: Ανεξάρτητα του τι υποστηρίζεις [θα επανέλθω σε ευθετότερο χρόνο για να τα (ξανα)συζητήσουμε αυτά], αλλά θα έλεγα φιλικά και anef_ φόβου και πάθους, καλό θα ήταν να κοιτάξεις και λίγο τον τρόπο που τα λαλείς (κάποτε το απόλυτο των τοποθετήσεων σου που υποδηλεί δογματισμό, προκαλεί). Ακόμα διερωτούμαι (και ίσως αυτό είναι και το σημαντικότερο) κατά πόσο σε προβληματίζει ή όχι το γεγονός (αν το βλέπεις φυσικά) ότι κάποιοι από αυτούς με τους οποίους συντάσσεσαι (όνομα και μη χωριό) κινούνται μεταξύ άκρατου εθνικισμού, μισαλλόδοξου αντιτουρκισμού και αρρωστημένου αντικομμουνισμού ... Επίσης έχω παρατηρήσεις ότι αναδημοσιεύεις μόνο εκείνα τα άρθρα του Σενέρ Λεβέντ τα όποια επικρίνουν τις κινήσεις του Ταλάτ ... Για ψάξε αύριο στη “Χαραυγή” και βρες τι πιθανό να γράφει εκεί για τη σημερινή συνάντηση του τουρκοκυπριακού κόμματος “Ενωμένη Κύπρος” (του Ιζέτ Ιζτζιάν) με το ΑΚΕΛ.
(Για διάφορα άλλα ζητήματα ίσως επανέλθω. Στο μεταξύ όμως διερωτούμαι τι σημασία έχει για το σήμερα, αν τότε “… κατά την αγγλική κατοχή πολλοί Τουρκοκύπριοι (μετέπειτα ηγέτες της μειονότητας...[μαζί και ο Ντενκτας]) είχαν ρόλο εισαγγελέα στα δικαστήρια που "έστηναν" οι Αγγλοι για να καταδικάσουν τους αγωνιζόμενους Ελληνες...”;).

Πέραν τούτου, παρά το ότι κάποιες φορές έχεις πει ότι πιστώνεις το Χριστόφια με πατριωτισμό και καλές προθέσεις, εν τούτοις ακόμα να χωνέψεις την εκλογή σου στην Προεδρία της Κυπριακής Δημοκρατίας, κι αυτό φαίνεται μέσα από εκφράσεις σου του τύπου “… κρατηθείτε όσο μπορείτε στην εξουσία γιατί σύντομα ο κυρίαρχος κυπριακός λαός θα σας δώσει απάντηση...”.

Anef_Oriwn
Παρασκευή 14/11/2008 – 11:55 μ.μ.

Κόκκινη Πιπεριά said...

Anef Oriwn όταν θέλω να γράψω κάτι, πάντα το γράφω με το όνομά μου. Μάλιστα το μπ΄λογκ μου είναι επώνυμο, είμαι ο Μάκης Διόγος. Δεν ε΄χω καμία ανάγκη να κρυφτώ πίσω από ανωνυμίες και ψευδώνυμα.
Εμένα ανεφ δεν συγχύσει κάνένας. Τόσα χρόνιοα στην Ανανεωτική Αριστερά έχω γαλβανιστεί στις κοσμοπολίτικες ιδέες, τις δήθεν διεθνιστικές που όμως είναι πέρα για πέρα καθεστωτικές.
Λοιπόν για τελευταία φορά σου λεω ότι είναι εύκολο να με κατηγορείς για "αντιτουρκισμό" (ναι είμαι ενάντια στις Τουρκική εξωτερική πολιτική, ενάντια στο στρατιωτικό κατεστημένο της Αγκυρας, είμαι ενάντια στον Αττίλα), για "ακρατο εθνικισμό" (είμαι ενάντια στον κοσμοπολιτισμό, είμαι τόσο εθνικιστής όσο οι Παλαιστίνιοι, οι Κούρδοι, οι Ζαπατίστας, οι Βάσκοι και οι Κύπριοι), και είμαι τόσο "αρρωστημένος αντικομμουνιστής" (γιατί δεν δέχομαι τις εκτελέσεις του Στάλιν, τον ολοκληρωτισμό των καθεστώτων σοβιθετικολυ τύπου βλέπε Ρουμανία και Βόρεια Κορέα). Εχω βαρεθεί κάθε φορά που κάποιος γράφει ή λεει κάτι ενάντια στις κοσμοπολίτικες απόψεις του τύπου "είμαι όλοι φίλοι, όλοι μπορούμε να ζήσουμε αγαπημένοι, να απολογούμε ότι δεν είμαι εθνικιστής.
λοιπόν πάρτο απόφαση δεν είμαι εθνικιστής επειδή δεν θέλω μια λύση στη Κύπρο που θέλουν οι τούρκοι, οι αγγλοι και οι Αμερικάνοι. Εσύ μπορεί να πιστεύεις όιτ μια τέτοια λύση είναι... "αριστερή" εγώ δεν συμφωνώ και θα αγωνίζομαι όσο μπορώ ενάντια σε τέτοιου είδους λύσεις.
Δεν αμφισβητώ τον πατριωτισμό του Χριστόφια. Δλδ δεν πιστεύω ότι θέλει το κακό της πατρίδας του. Διαφώνω όμως με τις απόψεις του και τον τρόπο που θέλει να λύση το κυπριακό πρόβλημα. Είναι κακό αυτό; Στην Ελλάδα δεν αμφισβητώ τον πατριωτισμό του Καραμναλή ή του Γιωργάκη, αλλά δεν θέλω να είναι στη κυβέρνηση. Λογικό δεν είναι;

Μάκης

Y.Γ. Σε ενοχλεί (και σωστά) που η ΕΟΚΑ Β' κυνήγανε αριστερούς και Τούρκους. Και δεν σε ενοχλεί ότι ο Ντενκτα΄ς και κάποιοι άλλοι ήταν εισαγγελείς των Αγγλων; Είναι δυνατόν; και με ρωτάς τι σημασία ε΄χει σήμερα; Εσύ κάθε λίγο και λογάκι μας κουνάς στα μούτρα τη δράση της ΕΟΚΑ Β' και πολλέ φορές την ταυτίζεις με την ΕΟΚΑ και εμείς δεν μπορούμε να λέμε ότι οι Τουρκοκύπριοι ήταν εισαγγελείς και αστυνομικοί των Αγγλων; Τέτοια λοβοτομή θέλεςι να γίνει στον Κυπριακό λαό;

Anonymous said...

Στην Κύπρο το κλιμα έχει πολλές ομοιότητες με όπως ήταν τα πράγματα στην Ελλάδα το 2000, όταν ο σημιτισμός κυριαρχούσε και οποιαδήποτε διαφορετική άποψη εξαφανιζόταν. Φυσικά σε μικρογραφία γιατί από τότε πολλά έχουν αλλάξει σε Ελλάδα (τέλος εκσυγχρονισμού) και Κύπρο (καταψήφιση Σχεδίου Ανάν) και στον κόσμο γενικότερα (η παγκοσμιοποίηση πνέει τα λοίσθια). Άρα οι υστερίες των Ακελικών δεν φοβίζουν κανένα.
Πλάκα, έχει ότι οι κυπριακές ελίτ ανησύχησαν τόσο από την πρόσφατη εκδήλωση στην Αθήνα, που πριν γίνει, κυκλοφορούσαν διάφορα ψεύδη για να τρομακρατήσουν τον κόσμο. Από τη στιγμή που έγινε όμως και είχε επιτυχία, οι εφημερίδες της ελίτ (π.χ Χαραυγή) προσπαθούσαν να καθησυχάσουν ότι ο πρόεδρος Χριστόφιας είναι καλός πατριώτης και συνετός πολιτικός και θα κάνει το καλύτερο για τον ελληνισμό της Κύπρου.

Anef_Oriwn said...

Μάκη Διόγο ή αλλιώς ΚοκκινοΠίπερε,

Πολλά είναι τα θέματα που θίγεις και θα επανέλθω για μια πιο ολοκληρωμένη απάντηση. Τώρα απλώς παρεμβαίνω για να αναφερθώ στην ατυχέστατη μομφή σου για την ανωνυμία στο blogging. Δικαίωνα σου να γράφεις και να υπογράφεις με το πραγματικό σου όνομα, όπως και δικαίωμα δικό μου (που το εφαρμόζουν και οι πλείστοι εδώ μέσα) να γράφω και να ΜΗΝ υπογράφω (και να δηλώνω Ανώνυμος), είτε να χρησιμοποιώ το nick (ψευδώνυμο) που επέλεξα (δηλ. το Anef_Oriwn), για τους δικούς μου λόγους που δεν είναι του παρόντος και ούτε είμαι υπόχρεος να σου εξηγήσω. Γι’ αυτό και ατυχέστατη η θέση σου για κρύψιμο “… πίσω από ανωνυμίες και ψευδώνυμα…”.

******
@ Sevek,

Μπορείς να μου υποδείξεις έστω κι ένα δημοσίευμα από την «εφημερίδα της ελίτ», την “Χαραυγή”, (μετά την «πρόσφατη εκδήλωση στην Αθήνα»), με το οποίο “… προσπαθεί να καθησυχάσει ότι ο πρόεδρος Χριστόφιας είναι καλός πατριώτης και συνετός πολιτικός και θα κάνει το καλύτερο για τον ελληνισμό της Κύπρου...”;

Anef_Oriwn
Σάββατο 15/11/2008 – 4:13 μ.μ.

Κόκκινη Πιπεριά said...

Anef_ Oriwn είναι δικαιώμα σου να υπογράφεις ανώνυμα ή με ψευδώνυμο. Εγώ απάντησα στο σχόλιο σου ότι έγραψα ανώνυμα. Βλέπω ότι επιμελώς αποφευγείς (για πολλοστή φορά...) να τοποθετηθείς σε θέμα που αφορά τη δράση των Τουρκοκυπρίων την εποχή της Αγγλικής κατοχής. Δικαιώμά σου. Βέβαια αν είχα γράψει κάτι για την ΕΟΚΑ θα είχες βρει τόνους... λέξεων και επιχειρημάτων. ΟΚ!

Anef _ Oriwn δημοσιεύω πυκνά συχνά κείμενα του Λεβεντ. Οχι μόνο αυτά που είναι εναντίον του Ταλάτ. Αλλά αλήθεια εσύ με ποιον είσαι πιο κοντά; Με τον Ταλάτ ή τον Λεβεντ; Για να μην τρελλαθουμε τελικά. Εγώ συμφωνω στα περισσότερα με τον Λεβεντ.

Τώρα σχετικά με τον Χριστόφια. Θέλεις να σου θυμίσω τι έλεγε προεκλογικά για την Ελληνικότητα της Κύπρου, για τους αγωνιστές της ΕΟΚΑ; Θέλεις ή τα έχεις πρόχειρα;

Και κάτι τελευταίο. Αν δεν απατώμαι ήσουν υπερ του Σχεδίου Αναν. Σου θυμίζω λοιπόν ότι με εξαίρεση τον μισό Συνασπισμό του Κωνσταντόπουλου, ολη η άλλη αριστερά της Ελλάδας (ΚΚΕ, ΝΑΡ, ΚΟΕ, ΚΚΕ μ-λ, Μ-Λ ΚΚΕ, Ακρα Αριστερά ακόμα και το διεθνιστικό ΣΕΚ (αδελφή οργανωση της Κυπριακής Εργατικής) Δημοκρατίας) ήταν ενάντια στο σχέδιο Αναν. Και αυτοί εθνικιστές ήταν; και σήμερα με εξαίρεση τη στάση του ΚΚΕ που ενώ διαφωνεί στηρίζιε τον Χριστόφια, όλη η Ριζοσπαστική Αριστερά είναι εναντίον του Χριστόφια. Εθνικιστές είναι; Σύντομα θα βάλω κείμενα για να διαβάσεις...

Αυτά

Μάκης

Κόκκινη Πιπεριά said...

Τ Η Ν ΕΞΙΣΩΣΗ του θύτη με το θύμα, τον επιμερισμό ίσων ευθυνών στον κατακτητή και στον κατακτημένο, τον καταλογισμό ίσου φταιξίματος για τις τραγωδίες που προκάλεσε η αγγλική αποικιοκρατία, ο τουρκικός επεκτατισμός κι ο αμερικανο-νατοϊκός ιμπεριαλισμός με τα όργανά του, στον ίδιο τον κυπριακό Ελληνισμό, δεν τον επιχειρούν, πλέον, μόνο οι δόλιοι ξένοι ιμπεριαλιστές και τα όργανά τους. Τον διαπράττει ο ίδιος ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας και Γ.Γ. της ΚΕ του ΑΚΕΛ κ. Δημήτρης Χριστόφιας. Αυτός αυτο-αποκαλύπτεται ιθύνων νους της «αλλαγής των βιβλίων της Ιστορίας». Αυτός είναι, πλέον, ο επικεφαλής των επιτόπιων «ειδικών επιχειρήσεων ψυχολογικού πολέμου», για να επιβληθούν στο λαό αισθήματα ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΕΝΟΧΗΣ. Ώστε, ως «ο συνένοχος», να εξαναγκασθεί ψυχολογικά ο λαός να αποδεχθεί τον «Συνεταιρισμό Δύο Συνιστώντων Στέιτς», με τους Τούρκους του Αττίλα Συν-Αφέντες. Είπε προχθές, Πέμπτη βράδυ, σε εκδήλωση του κομματικού του ραδιοσταθμού «ΑΣΤΡΑ» στο Πανεπιστήμιο Κύπρου και τα δημοσίευσε χθες η κομματική του «Χαραυγή», ο κ. Χριστόφιας: «Αντιδρούν ορισμένοι όταν λέμε ότι πρέπει να καταγραφεί σωστά η ιστορία και να παραδεχτούμε και λάθη και παραλείψεις και ΤΡΑΓΩΔΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΥΝΥΠΕΥΘΥΝΟΙ»!

- Συνυπεύθυνοι, λοιπόν, για τις ΤΡΑΓΩΔΙΕΣ που υποστήκαμε από τη συμμαχία Εγγλέζων αποικιοκρατών και Τούρκων (Άγκυρας και ΤΜΤ), το 1958, με πρώτη τη σφαγή των Κοντεμενιωτών στο Κιόνελι…

- Συνυπεύθυνοι για τις ΤΡΑΓΩΔΙΕΣ που υποστήκαμε από την ένοπλη Τουρκανταρσία, που προσχεδιασμένα εξαπέλυσε εναντίον μας η Άγκυρα με την ΤΜΤ το 1963-64.

- Συνυπεύθυνοι και για τις φρικτότερες ΤΡΑΓΩΔΙΕΣ που το δίδυμο κακούργημα της ανθελληνικής Χούντας (άρτι διαλυθείσας) και του επεκτατικού (και συνεχιζόμενου) τουρκικού Αττίλα, επέβαλε και επί 34 χρόνια επιβάλλει στην καθημαγμένη Κύπρο!

Ο Σ Α , λοιπόν, σθεναρώς απέκρουσε ως «αισχρή εκστρατεία κατασυκοφάντησης των Ελλήνων Κυπρίων», από την τουρκική και αγγλο-αμερικανική προπαγάνδα, κατά τη διάρκεια της Τουρκανταρσίας, η τότε ηγεσία του ΑΚΕΛ και, καθημερινά τότε, η «Χαραυγή», όσα αντιμάχονταν, διακινδυνεύοντας τη ζωή τους, ο δρ Ιχσάν Αλή, ο Ιμπραχίμ Χασάν Αζίζ, ο Νουρεττίν Μεχμέτ Σεφέρογλου κι ο δολοφονηθείς Ντερβίς Αλή Καβάζογλου και τα εξέδιδε σε «λεύκωμα» το 1965 η «Χαραυγή», όσα ήρωες όπως τον Ακελιστή καταδρομέα της 31ΜΚ Μιχαλάκη Κουσουλίδη υπεράσπιζαν θυσιάζοντας τη ζωή τους στην Τηλλυρία το 1964, ο κ. Χριστόφιας τα κουρελιάζει στον κάλαθο των αχρήστων; Θυσία στην εκλιπαρούμενη «συμφιλίωση» με τον εκλεκτό του Αττίλα, Μεχμέτ Αλί Ταλάτ;


ΕΡΩΤΗΣΗ 15.11.08
Όταν, παραδείγματος χάριν, ως «σωστός» Κύπριος και, άρα, ως «σωστός» Έλληνας, ο νυν υπουργός κ. Αντώνης Πασχαλίδης, δικαιούται να σεμνύνεται επειδή πολέμησε με το 212 Τ.Π. πλάι στο θυσιαστήριο της ΕΛΔΥΚ, στην τιτανομαχία του υψώματος «Γρηγορίου», εναντίον του Αττίλα το 1974, τι ανάλογο έχει, άραγε, ο νυν διορίσας εαυτόν ως κριτή των «σωστών Κυπρίων και Ελλήνων», κ. Δ. Χριστόφιας; Έριξε έστω κι ένα φυσίγγιο εναντίον του δίδυμου κακουργήματος Χούντας και Αττίλα, ως 28χρονος έφεδρος το 1974;

Λάζαρος Μαύρος...

Τι λες για όλα αυτά Anef_ Oriwn;

Anef_Oriwn said...

Μάκη ΚοκκινοΠίπερε,

Λόγω έλλειψης χρόνου μεταφέρω εδώ ως απάντηση, στα όσα κορδώνοντας παραθέτεις από τα γραφόμενα του ακραιφνούς εθνικιστή Λάζαρου Μαύρου, ένα κείμενο του Κώστα Κωνσταντίνου από τον “Πολίτη” (Link: http://www.politis-news.com/cgibin/hweb?-A=833189&-V=archivecolumns).

Τούτο δεν αποτελεί ολοκληρωμένη απάντηση από μέρους μου, γι’ αυτό μην βιαστείς να πεις (και πάλι) ότι αποφεύγω να απαντήσω στο άλφα ή στο ωμέγα.

«Τα αθεόφοβα κοράκια λερώνουν και μνήματα

• Κατά τα άλλα, αυτοί είναι οι άνθρωποι που θέλουν να διαφυλάξουν (ιμίσιη μου) την ιστορική αλήθεια. Με τίποτα δεν θέλαμε να σπαταλήσουμε άλλη μια Στήλη ασχολούμενοι με την αθλιότητά του αλλά, μια απάντηση επί της ουσίας επιβάλλεται να δοθεί στον Αθυρόστομο Β'. Διότι και την Ιστορία διαστρεβλώνει και προκαλεί. "Ακούγονται", είπε, "μερικές παραφωνίες ότι οι Έλληνες της Κύπρου το 1963 σκότωσαν Τούρκους". "Τι ήθελαν να κάμουμε;", διερωτήθηκε και πρόσθεσε ότι έφερναν όπλα στην Κύπρο. Να μην κατάλαβε άραγε (που μια χαρά κατάλαβε) ότι το ζήτημα που τίθεται, το ζήτημα των Τ/Κ που δολοφονήθηκαν ή αγνοούνται στο διάστημα 1963 - 64, αυτό το κεφάλαιο που επιμελώς ΑΠΟΚΡΥΠΤΕΤΑΙ στα σχολεία, δεν αφορά βεβαίως τα μέλη της ΤΜΤ και τους ενόπλους που σκοτώθηκαν σε πράξεις στασίασης εναντίον του κράτους αλλά, τα γυναικόπαιδα, τους γέρους και τους υπόλοιπους αθώους πολίτες που κάποιοι, γκράντε πατριώτες, έπαιρναν "για κατούρημα", κατά το διαβόητο συνθηματικό τους και μετά, τους εκτελούσαν εν ψυχρώ;

• Μια ματιά στον κατάλογο των Τ/Κ αγνοουμένων όπως τον δίδει το Υπουργείο Εξωτερικών (το ΥΠΕΞ της Κυπριακής Δημοκρατίας, έτσι;) είναι αρκετή για να αντιληφθεί κανείς όλα όσα χρειάζεται. Για παράδειγμα: Οικογένεια Rahmi, λέει ο κατάλογος. Εξαφανίστηκε στα Λιβερά στις 21/12/1963. Ο πατέρας, η μάνα και τα παιδιά τους: Hasan (15 ετών) Zahide (11 ετών), Ahmet (6 ετών), Serife (5 ετών) και Mustafa (2 ετών). "Εξαφανίστηκαν" ΟΛΑ μαζί τους. Έφερναν όπλα άραγε; Ή ακόμη, υπάρχουν στον κατάλογο ονόματα όπως αυτά των, Husein Basi Yusuf (80 ετών), Emin Ismail (80 ετών) και άλλων συνομήλικών τους, πολλά με αναφορές ότι χάθηκαν σε... χωράφια. Τι ήταν; Βιονικοί υπερήλικες της ΤΜΤ; Από τους 12 Τουρκοκύπριους που "εξαφανίστηκαν" στον Άγιο Βασίλειο στις 24/12/1963, οι δύο ήταν 70 χρόνων. Η Ibrahim Ayse ήταν μόλις... 12 ετών. Στη λίστα του ΥΠΕΞ καταγράφονται επίσης ονόματα για τα οποία ο τελευταίος τόπος όπου θεάθηκαν ζωντανοί ήταν το Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας! Έκρυβαν όπλα; Πού; Στα δοχεία νυκτός ή στα μαξιλάρια τους; Υπάρχουν κι άλλοι, οι οποίοι "εξαφανίστηκαν", λέει, σε εργοστάσιο παγωτών όπου δούλευαν στην Ομορφίτα. Κι αυτοί με όπλα; Σε χωνάκι ή σε κύπελλο; Και προσέξτε, αυτά που προαναφέραμε δεν είναι τα μοναδικά παραδείγματα, υπάρχουν κι άλλα στον κατάλογο. Όποιος αμφιβάλλει ας τον πάρει από το ΥΠΕΞ. Συν το γεγονός ότι όλοι αυτοί που βρίσκονται στον κατάλογο είναι (ή ήταν μέχρι πρόσφατα) οι αγνοούμενοι. Δεν μετράει κανείς εκείνους που εκτελέστηκαν και βρέθηκαν το 1963, έτσι; Μιλάμε ΜΟΝΟ για τους χαμένους.

• Όσο για τους Τουρκοκύπριους αγνοούμενους του 1974, η δική μας γενιά, η γενιά που πραγματικά ΔΕΝ ξέρει (δεν καμώνεται δηλαδή ότι δεν ξέρει, όπως καλή ώρα ο Αθυρόστομος Β') η γενιά που μεγάλωσε μαθαίνοντας ότι αγνοούμενος = Ελληνοκύπριος, ΟΦΕΙΛΕΙ να δει αυτόν τον κατάλογο. Και να διαβάσει πως, από τα 226 άτομα Τ/Κ καταγωγής που εξαφανίστηκαν το 1974, τα 76 ήταν κάτω των 17 ετών. Ήταν παιδιά. Πολλά εξ αυτών νήπια. Μιλάμε για... έναν στους τρεις Τ/Κ αγνοούμενους. Θα μας πείτε, είχαμε και εμείς 1619 άτομα. Και είχαμε και παιδιά και γέρους. Βεβαίως και είχαμε. Όπως είχαμε και ολόκληρες οικογένειες. Όμως, τα δικά μας τα ξέρουμε. Και για αυτό ρωτάμε: Πού είναι το πρόβλημα ορισμένων να μάθουμε επιτέλους όλη την αλήθεια; Χωρίς συναισθηματισμούς. Ψυχρά. Με αριθμούς. Γιατί να μην μάθουν τα παιδιά του αύριο τι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ συνέβη το 1963 αλλά και την πλήρη εικόνα για το 1974 - και όχι μόνο αυτά που μας συμφέρουν; Γιατί να μην κρίνουν από μόνα τους, με όλα τα δεδομένα μπροστά τους;

• Μήπως ήμασταν δικαιολογημένοι εμείς που σκοτώσαμε 76 παιδιά λίγο πριν τη Β' φάση της εισβολής (σε πολλές περιπτώσεις με ΟΛΑ τα μέλη των οικογενειών τους) και τους θάψαμε σε λάκκους, επειδή το έκαναν (άλλοι) Τ/Κ με (άλλους) Ε/Κ στην Α' φάση της εισβολής; Εάν αυτό μπορεί να... δικαιολογηθεί, τότε και εκείνοι μπορούν να απαντήσουν ότι έπαιρναν "εκδίκηση" για τα αντίστοιχα περιστατικά του 1963 και για περιπτώσεις όπως αυτές που αναφέραμε. Η απάντηση, όμως, είναι απλή: Ποτέ, μα ΠΟΤΕ, δεν δικαιολογούνται οι δολοφονίες αμάχων. Είναι εγκλήματα πολέμου. Είναι φρικαλεότητες, χωρίς ΚΑΜΙΑ δικαιολογία. Και όσοι τις διέπραξαν είναι εγκληματίες. Έτσι απλά. Είτε μιλάμε για τους (γνωστούς και μη) Ε/Κ, είτε για την ΤΜΤ, είτε για οποιονδήποτε άλλο. Αυτοί δε που προσπαθούν να τα δικαιολογήσουν γίνονται, έστω και εάν το IQ κάποιων από αυτούς δεν τους επιτρέπει να το αντιληφθούν, απολογητές εγκληματιών. Αυτό γίνονται.

• Όλα αυτά, λοιπόν, δεν είναι "παραφωνίες". Η μόνη παραφωνία είναι στο... ακατοίκητο των κεφαλιών ορισμένων. Αυτά, είναι ΓΕΓΟΝΟΤΑ. Είναι Ιστορία. Άγραφη ακόμα. Αλλά Ιστορία. Δεδομένη. Με ονόματα, με τάφους, με στοιχεία. Ιστορία που πρέπει να γραφτεί. Όταν μιλάμε για τις δολοφονίες του 1963, το ξαναλέμε, εννοούμε τους αμάχους όχι τους ενόπλους της ΤΜΤ. Και αυτά που διαπράξαμε εις βάρος των αμάχων είναι αμαρτίες που πληρώσαμε και πληρώνουμε, όχι μόνο οι συγγενείς των θυμάτων του 1974 αλλά όλοι μας σ' αυτή τη χώρα. Ακόμη κι εμείς που δεν ζούσαμε τότε. Όσο για το σχόλιο "Τι ήθελαν να κάνουμε;" (εκτός από το να τους εκτελέσουμε, δηλαδή!), το να το ακούει κανείς από το στόμα ενός χριστιανού ιερωμένου (έστω και... τυπικά) είναι ανατριχιαστικό και αηδιαστικό μαζί. Τι άλλο να πούμε; Πόσο πιο χαμηλά μπορεί να πέσει ακόμη ένας παπάς; Τι να σας πούμε κι εμείς. Για να λέει αυτά που είπε την Κυριακή, είτε βάλθηκε να διαστρεβλώσει συνειδητά την Ιστορία, είτε είναι απλώς τραγικά ανιστόρητος ο ίδιος. Είτε... Είτε, το πρόβλημά του είναι πιο σοβαρό από ό,τι φαίνεται. Αρκετά για σήμερα. Ας το αφήσουμε ως εδώ.»


Anef_Oriwn
Σάββατο 15/11/208 – 6:05 μ.μ.

gregoris said...

1. τες φασαρίες του 63-67 λαλούν τες τουρκοανταρσία τζίνοι που προσπαθούν να αποποιηθούν τες ευθύνες τους. εν γνωστόν ότι πρώτοι επυροβολήσαν οι ε/κ.
2. επειδή η καταγωγή μου εν που τον κοντεμένο να σε πληροφορήσω που οικογενειακή μαρτυρία για το συμβάν. μια ε/κ γυναίκα που την σιηλλούρα ήρτεν στο χωρκό τζιαι είπεν στον καφενέ ότι οι ε/κ της σιηλλούρας θέλουν βοήθεια για να αντιμετωπίσουν τους τ/κ συγχωριανούς τους. εξεκινήσαν τότε διάφοροι εθνικόφρονες κοντεμενιώτες να παν να κτυπήσουν τους τ/κ της σιηλλούρας. στον δρόμον εσυλλάβαν τους οι εγγλέζοι, επήραν τους λευκωσία για κατάθεση τζιαι μετά επετάξαν τους έξω που το κιόνελλι όπου εδεκτήκαν επίθεση που τ/κ εθνικιστές με τα γνωστά επακόλουθα. εσύ βλέπεις συμμαχία Λονδίνου - Άγκυρας. εγώ βλέπω διακοινοτική ένταση που οδήγησε σε εθνοτική σύγκρουση με αποικιοκρατική μεσολάβηση. ναι οι κοντεμενιώτες εκτυπήθηκαν, αλλά καθώς επηαίνναν να κτυπήσουν τους μισούς σιηλλουρκώτες. είπαμεν να λαλούμεν ούλλην την ιστορία όι την μισή που μας συμφέρει...

εξαποδώ said...

Νέα εθνικιστική πρόκληση από την "μπερδεμένη" βάση του ΑΚΕΛ, αλλά και όλο τον κυπριακό λαό αποδεικνύει πρόσφατη δημοσκόπηση της αντεθνικιστικής εφημερίδας "Πολίτης":

"...μέτρηση που φέρει μόλις το 28% της κοινής γνώμης να υποστηρίζει την πρόταση της Κυβέρνησης για αλλαγή των σχολικών βιβλίων της Ιστορίας, ενώ ακόμα και ανάμεσα στους υποστηρικτές του ΑΚΕΛ, οι οποίοι είτε έχουν μπερδευτεί, είτε διαφωνούν, μόνο το 41% εγκρίνουν την πρόθεση αυτή της Κυβέρνησης."
(εφημ. "Πολίτης", 3/11/2008, σελ.4)


Μπουάχαχαχαχαχα!

Κόκκινη Πιπεριά said...

Αγαπητέ Anef_Oriwn είμαι οργανωμένος στην Αρσιτερά από τα 14 μου χρόνια. Ηταν 1977 όταν ήρθα σε επαφή με το ΚΚΕ Εσωτερικού και την ΕΚΟΝ Ρήγας Φεραίος. Αν από τότε κάτ με κρατά στην αριστερά είναι ο ανθρωπισμός. Οταν σκοτώνονται άνθρωποι είτε είναι Ελληνες είτε Τουρκοί, είτε... Λάπωνες για μένα είναι το ίδιο απάνθρωπο και ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ.

Εχω γράψει πολλές φορές ότι είναι καταδικαστέες οι δολοφονίες αμάχων που εχουν κανει Ελληνες, Ελληνοκύπριοι. Είναι το ίδιο δολοφόνοι με τους Τούρκους ή τους Τουρκοκύπριους.

"Παραφωνία" λοιπόν δεν είναι οι δολοφονίες αμάχων. Τούρκων ή Ελληνων. "Παραφωνία" είναι να μιλάμε μόνο γι' αυτά που έκαναν οι Ελληνες και να αποσιωπάμε αυτά που έκαναν οι Τούρκοι. Σωστά;

Μάκης

Anef_Oriwn said...

@ ΚοκκινοΠίπερε Μάκη,

Ένεκα άλλων προτεραιοτήτων θα σου απαντήσω πιο ολοκληρωμένα ίσως αύριο.

Μόνο δυο λόγια για τώρα:

Σε επαφή με την Αριστερά μάλλον ήρθα νωρίτερα (χρονικά) από σένα (αλλά ηλικιακά περίπου το ίδιο). Αυτό σίγουρα δεν μας κάνει ειδήμονες αλλά τα βιώματα πάμπολλα (από δικής μου πλευράς ένα πραξικόπημα κι ένας πόλεμος). Διερωτούμαι όμως γιατί η θητεία σου στην Ανανεωτική Κομμουνιστική Αριστερά σε έχει κάνει το λόγο σου τόσο δογματικό ή γιατί δεν σου έχει δώσει τα εφόδια να αναλύεις τα γεγονότα σφαιρικά και διαλεκτικά (και πέραν από αστικούς συναισθηματισμούς).

Σίγουρα και είναι “... είναι καταδικαστέες οι δολοφονίες αμάχων [όποιοι κι αν είναι αυτοί] …” , όμως μέχρι χτες ακόμα, εδώ στην Κύπρο, δεν υπήρχαν τουρκοκύπριοι σφαγιασθέντες ή αγνοούμενοι. Γράφεις τζιαι σωστά λαλείς: “… "Παραφωνία" είναι να μιλάμε μόνο γι' αυτά που έκαναν οι Ελληνες και να αποσιωπάμε αυτά που έκαναν οι Τούρκοι…”, όμως ακριβώς το αντίθετο συνέβαινε μέχρι τώρα και υπό το καθεστώς τόσων δεξιών κυβερνήσεων! Το κυπριακό δεν είναι μόνο πρόβλημα εισβολής και κατοχής (από την Τουρκία) και ούτε προέκυψε όλως αιφνιδίως το 1974, αλλά είναι και πρόβλημα σχέσεων έντασης και αντιπαράθεσης μεταξύ ελληνοκυπρίων και τουρκοκυπρίων (που σίγουρα προβοκατόρικα υποδαυλίστηκε κι από τις ξένες δυνάμεις), με πολλά παρατράγουδα κι από τις ΔΥΟ πλευρές, που προκλήθηκαν όμως από τους ΕΘΝΙΚΙΣΤΕΣ των δυο πλευρών. Και εθνικιστές είναι και κάποιοι που συμβαδίζεις μαζί τους, όπως ο Λάζαρος Μαύρος, ο Φτωχόπουλος και κάποιοι άλλοι των οποίων το ενδιαφέρον για τους τουρκοκυπρίους αποδεικνύεται πολύ όψιμο και ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΟ! Αν δεν αναγνωρίσεις τα λάθη σου δεν πας μπροστά ΚοκκινοΠίπερε (κι αυτό ισχύει κι εδώ όπως ισχύει και για τα σταλινικά εγκλήματα και τα λάθη και τες αδυναμίες στην οικοδόμηση του σοσιαλισμού).

******
@ Εξαποδώ,

Στην Κύπρο λεμε «αλλού σε τρωει κι αλλού κνίθεσαι (ξύνεσαι)»!!!
Μελέτησες πριν τα «μπουάχαχαχαχαχα» σου, γιατί “… μόνο το 41% [των υποστηριχτών του ΑΚΕΛ] εγκρίνουν την πρόθεση αυτή της Κυβέρνησης [για αλλαγές στην Παιδεία] ...”; Τι φοβούνται ή τις τους προβληματίζει αυτούς τους ανθρώπους; Τους ρώτησαν μήπως ποιες είναι οι συγκεκριμένες αλλαγές που πιθανόν να προωθηθούν και είπαν πως δεν τις στηρίζουν;

Anef_Oriwn
Κυριακή 16/11/208 – 00:32 π.μ.

Κόκκινη Πιπεριά said...

Anef_Oriwn αν δεν κάνω λαθος το ΑΚΕΛ συμμετείχε στη κυβέρνηση Παπαδόπουλου (είχε και το υπουργείο Παιδείας αν δεν κάνω λάθος..), ενώ παλαιότερα στήριζε τη κυβέρνηση Βασιλείου (ετσι δεν είναι;). Γιατί δεν έκανε κάτι γι' αυτά που λαλείς;

Πάντως τα λόγια του Χριστόφια : "Ο σωστός Ελληνας, είπε, θα είναι ο σωστός Κύπριος. Ο υπερέλληνας ο οποίος κρύβει την αλήθεια και εναποθέτει τις ευθύνες όλες στην άλλη κοινότητα δεν είναι καν Ελληνας, πρόσθεσε. "Διότι έχει συμβάλλει έως τώρα με αυτή την υπερυπογράμμιση της ελληνικότητας στην καταστροφή του τόπου και αν συνεχίσει να σκέπτεται και να δρα με αυτόν τον τρόπο θα συμβάλει στην πλήρη και τελειωτική καταστροφή". στην παρουσίαση του βιβλίου "Το άλλο μισό", αν τα είχα γράψει εγώ θα με έλεγες εθνικιστή... Πάντως χαίρομαι γιατί πάντα μέσα μου κάτι μου λεει ότι ο Χριστόφιας δεν θα παραδώσει τόσο εύκολα τη Κύπρο στους στρατηγούς της Αγκυρας...

Μάκης

Κόκκινη Πιπεριά said...

Anef_Oriwn μου γράφεις: "Διερωτούμαι όμως γιατί η θητεία σου στην Ανανεωτική Κομμουνιστική Αριστερά σε έχει κάνει το λόγο σου τόσο δογματικό ή γιατί δεν σου έχει δώσει τα εφόδια να αναλύεις τα γεγονότα σφαιρικά και διαλεκτικά (και πέραν από αστικούς συναισθηματισμούς)".

Αν εγώ είμαι δογματικός, εσύ (με όλο το σεβασμό...) τι είσαι; Υπερδογματικός; Οχι φίλτατε. Και διαλεκτικά κρίνω και, κυρίως, σφαιρικά.

Η άποψη μου είναι ξεκάθαρη. Αποχώρηση του στρατού κατοχής, αποχώρηση των εποίκων (τουλάχιστον αυτών που έχουν πάει στο νησί τα τελευταία χρόνια...). ισα δικαιώματα σ' όλους τους πολίτες της Κυπριακής Δημοκρατίας, σεβασμός στις μειονότητες. Ελευθερία μετάβασης, εγκατάστασης, εργασίας σ' όλο το νησί. Ελευθερία απόψεων και γνώμης επίσης.

θα μου πεις τα γνωστά ότι δεν γίνεται κ.λ.π. κ.λ.π. Τι να κάνουμε anef ο καθένας έχει τις απόψεις τους. Αν ο ταλάτ είναι αριστερός θα έπρεπε να αποδεχθεί την αστική δημοκρατία ως έσχατη λύση και όχι σαν παπαγαλάκι να μεταφέρει τις απόψεις των τούρκων στρατηγών.

Υ.Γ. Ναι έχω αστικούς συναισθηματισμούς. Ιδιους όμως έχει και ο Φιντέλ Κάστρο, ο Ούγκο Τσάβες, ο υποδιοικητής Μάρκος των Ζαπατίστας, ο Παλαιστίνιος μαχητής της Χαμάς, ο Βιετναμέζος Βιετγκογκ και πάει λέγοντας...

Μάκης

Anonymous said...

εκδηλωση για Κυπριακο
http://athens.indymedia.org/calendar/uploads/afisa2.png