μεταναστες

μεταναστες

Wednesday, September 17, 2008

«Έμαθα ελληνικά από μαγκιά!»

Ο Μπεχλούλ Μεχμέτ από την Κομοτηνή από μετεξεταστέος... πέρασε στο πανεπιστήμιο

«Φοίτησα σε μειονοτικό δημοτικό σχολείο, σε πολύ δύσκολες συνθήκες, αφού οι ώρες μοιράζονται ανάμεσα σε μαθήματα που διδάσκονται στην ελληνική και την τουρκική γλώσσα. Παρ΄ όλα αυτά, όμως, τα κατάφερα».

O19χρονος Μπεχλούλ Μεχμέτ από την Κομοτηνή σε λίγες ημέρες θα περάσει την πύλη του πανεπιστημίου. Αφού έμεινε στάσιμος μία χρονιά στη Γ΄ Λυκείου, κατόρθωσε φέτος όχι μόνο να περάσει την τάξη του αλλά και να πετύχει την είσοδό του με την ειδική ποσόστωση που έχει θεσμοθετηθεί για τους υποψηφίους της μειονότητας από τη Θράκη, στο Τμήμα Γεωγραφίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Μυτιλήνη. Για να το πετύχει μάλιστα αυτό αναγκάστηκε να δουλέψει ως διανομέας σε πιτσαρία προκειμένου να εξασφαλίσει χρήματα για τα φροντιστήριά του. Μόλις έναν μήνα πριν από τις Εξετάσεις σταμάτησε να δουλεύει, ώστε να αφοσιωθεί αποκλειστικά στον στόχο του. Η Σχολή στην οποία εισήχθη δεν ήταν η πρώτη του επιλογή. Την καρδιά του είχε κλέψει η Νομική Κομοτηνής. «Είδα οικογένειες να στερούνται πολλά πράγματα για να κατορθώσουν να στείλουν τα παιδιά τους στα φροντιστήρια. Ελπίζω η Σχολή όπου πέρασα να μην είναι πολύ δύσκολη και να κατορθώσω να ανταποκριθώ στις ανάγκες της», λέει στα «ΝΕΑ».

Ο δρόμος μέχρι να βρεθεί στις πανεπιστημιακές αίθουσες δεν ήταν στρωμένος με ροδοπέταλα. «Είναι δύσκολο για ένα παιδί της μειονότητας να γνωρίζει εξίσου καλά μέχρι και την Α΄ Γυμνασίου και τις δύο γλώσσες. Στο σχολείο όπου πήγαινα, πάντως, στο 3ο μειονοτικό δημοτικό σχολείο Κομοτηνής, είχα την τύχη να βρω καλούς δασκάλους και στα ελληνικά και στα τουρκικά», λέει στα «ΝΕΑ», κάνοντας μιαν αναδρομή στα κοπιαστικά χρόνια του μειονοτικού δημοτικού σχολείου και στις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν όσον αφορά το εκπαιδευτικό σύστημα της μειονότητας. Οι συνθήκες σε αυτά τα «δεύτερης κατηγορίας» σχολεία, όπως αποκαλούν τα μειονοτικά, είναι δύσκολες. «Έμαθα τα γένη και τις κλίσεις των ουσιαστικών στην Στ΄ Δημοτικού. Πώς να ανταγωνιστώ στ΄ αλήθεια στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο τους συμμαθητές μου που φοιτούσαν στα άλλα δημόσια σχολεία;».
Ο ίδιος επέλεξε συνειδητά να φοιτήσει σε δημόσιο Γυμνάσιο και Λύκειο, αντιμετωπίζοντας στα πρώτα χρόνια την καχυποψία- καθώς ήταν μειονοτικός- από ορισμένους συμμαθητές και καθηγητές του. «Δεν μετάνιωσα όμως για την απόφασή μου, γιατί ήξερα ότι αυτός ήταν ο καλύτερος δρόμος για να μάθω να μιλάω σωστά την ελληνική γλώσσα», σημειώνει και με αφοπλιστική ειλικρίνεια λέει: «Έμαθα καλά ελληνικά από μαγκιά! Γιατί δεν ήθελα να μειονεκτώ στις συναναστροφές μου με τους χριστιανούς συμμαθητές μου, αλλά και για να δείξω στους υπολοίπους ότι εμείς οι μειονοτικοί ότι δεν έχουμε σε τίποτα να φοβηθούμε τον ανταγωνισμό και τη γνώση μέσα στο δημόσιο ελληνικό σχολείο».
Μειονέκτημα Ο 19χρονος φοιτητής έχει ξεκάθαρη άποψη για την ποσόστωση υπέρ των μειονοτικών μαθητών για την εισαγωγή τους στο πανεπιστήμιο- που έχει προκαλέσει αντιδράσεις, καθώς ορισμένοι υποστηρίζουν ότι αποτελεί δυσμενή διάκριση εις βάρος των χριστιανών μαθητών. «Όταν ο μειονοτικός μαθητής βγαίνει από το Δημοτικό για να πάει στο Γυμνάσιο, σκεφθείτε ότι δεν ξέρει να μιλά ούτε ελληνικά ούτε και καλά τουρκικά. Συνεπώς, χάνει έδαφος από τις πρώτες τάξεις και είναι πολύ λίγοι εκείνοι οι οποίοι θα καταφέρουν τελικά να φθάσουν στη Γ΄ Λυκείου για να δώσουν Εξετάσεις». Οι υπόλοιποι, όπως λέει, στην πορεία χάνονται και γίνονται φθηνό εργατικό δυναμικό σε επιχειρήσεις ακολουθώντας διάφορες τέχνες. «Μόνο όταν το εκπαιδευτικό σύστημα της μειονότητας συγκλίνει με το δημόσιο και αλλάξουν οι κοινωνικές συνθήκες που επικρατούν σήμερα θα μπορούμε πλέον να μιλάμε για κατάργηση της ποσόστωσης. Μέχρι τότε όμως, όχι », τονίζει με έμφαση.

Μετ΄ εμποδίων στα ΑΕΙ

ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ από τη Ροδόπη και την Ξάνθη έχουν τα χαμηλότερα ποσοστά επιτυχίας στην εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, όπως προκύπτει από έρευνα του Χρήστου Κάτσικα. Επίσης:
● ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ λειτουργούν 215 μειονοτικά σχολεία στοιχειώδους εκπαίδευσης, στα οποία η διδασκαλία γίνεται στην ελληνική και την τουρκική γλώσσα.
● ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ επίσης δύο μειονοτικά γυμνάσια και δύο λύκεια καθώς και δύο ιεροσπουδαστήρια.
● ΑΠΟ ΤΟ 2006 στα δημόσια σχολεία της Θράκης διδάσκεται προαιρετικά η τουρκική γλώσσα (και στους χριστιανούς μαθητές που το επιθυμούν).
● ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ της εισαγωγής μαθητών από τη μουσουλμανική μειονότητα στα ΑΕΙ και ΤΕΙ έχει θεσπισθεί ποσόστωση 0,5% επί του συνολικού αριθμού των εισακτέων. Το μέτρο αυτό συνδυάζεται με την απαλλαγή από την υποχρεωτική βάση του 10. (ΠΗΓΗ: υπουργείο Εξωτερικών)

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Δάμων Δαμιανός Εφημερίδα: Τα Νέα

2 comments:

Anonymous said...

Κε Διόγο είμαι κι εγώ συνάδελφος και κάνω και εγώ μια προσπάθεια με το blog μου aeksocceranalytics.blogspot.com. Σας παρακαλώ αν μπορείτε να με στηρίξετε σε αυτή μου την προσπάθεια βάζωντας το blog μου στην λίστα σας.
Ευχαριστώ

Αλέκα said...

Αν και δεν κατανοώ το λόγο ύπαρξης μειονοτικών σχολείων για Έλληνες πολίτες, θαυμάζω τον νεαρό για τη μαγκιά του! Μπράβο του. Και τι ωριμότητα λόγου!!!


Υ.Γ.: Επιτρέψτε μου κ. Διόγο να χαιρετίσω τον φίλο παραπάνω. ΑΕΚτζού αθεραπευτη βλέπετε!!