Βάζουμε τη γελοιογραφία στις σχολικές αίθουσες συντροφιά με δασκάλους και μαθητές, πάμε βόλτες στα ιστορικά καφενεία της Αθήνας, δίνουμε ραντεβού σε μια δίεση, αποκαλύπτουμε τους σύγχρονους κονκισταδόρες με τη ψηφιακή κάμερα, πετυχαίνουμε το ωραιότερο γκολ, προσπαθούμε να αγγίξουμε την ουτοπία της ισότητας. Όλα αυτά έχοντας πάντα στο κέντρο μας τον άνθρωπο. Αυτά και άλλα πολλά. Θέματα, συνεντεύξεις, γελοιογραφίες, χιούμορ και καλή, μαχητική διάθεση. Μόνο στο περιοδικό δρόμου «σχεδία» του Σεπτεμβρίου! Από την Τετάρτη 28 Αυγούστου στους δρόμους της πόλης
Και όμως, η γελοιογραφία είναι ένα ειδος τέχνης που σε κάνει περισσότερο να σκέφτεσαι παρά να γελάς. Είναι, επίσης, και ένα καταπληκτικό εργαλείο μάθησης για τα παιδιά. Και η ομάδα της «Educartoon» κάνει το καταπληκτικό: Βάζει τη γελοιογραφία στην εκπαίδευση. Και επειδή μια ακόμα σχολική χρονιά ξεκινάει, «Η γελοιογραφία ως δάσκαλος» είναι ένα από τα κεντρικά ρεπορτάζ της «σχεδίας» του Σεπτεμβρίου που θα κυκλοφορεί στους δρόμους της πόλης από την Τετάρτη 28 Αυγούστου.
Αλλά, εκπαιδευτικό χαρακτήρα έχουν και οι περίπατοι που διοργανώνει η Ομάδα Άστυ στην καρδιά της πρωτεύουσας. Κάνουμε βόλτες και μαθαίνουμε την ιστορία της Αθήνας.Τι όμορφο! Να, πόσοι από μας, για παράδειγμα, γνωρίζουν ότι στη γωνία των οδών Αιόλου και Βύσσης, ιδρύθηκε το 1841 το Γλυκισματοποιείον του Σπυρίδωνος Παυλίδη, εισάγοντας για πρώτη φορά στην Αθήνα τη σοκολάτα; «Περίπατοι στην Ιστορία» είναι ο τίτλος του σχετικού ρεπορτάζ.
Εκπαιδευτικό –υπό μία έννοια- είναι και το ρεπορτάζ για «το ωραιότερο γκολ» που αναφέρεται στην ποδοσφαιρική περιπέτεια της ελληνικής ομάδας στο 11ο Παγκόσμιο Κύπελλο Αστέγων που έγινε στα μέσα του Αυγούστου στο Πόζναν της Πολωνίας. Η ελληνική ομάδα επέστρεψε φορτωμένη με πολλά γκολ, αναμνήσεις και δύναμη στις αποσκευές της. Δύναμη να το παλέψει για ένα ακόμα καλύτερο αύριο –ατομικά και συλλογικά. Το ρεπορτάζ είναι πλήρες και με… αποκλειστικές φωτογραφίες!
Όταν η ψυχιατρική μεταρρύθμιση βρίσκεται υπό ολοκληρωτική κατάρρευση (και ενώ η κρίση έχει σαφείς επιπτώσεις στην ψυχική υγεία όλο και περισσότερων συμπολιτών μας) τότε μόνο για «αθεράπευτα ανεπαρκείς» κυβερνώντες μπορούμε να μιλήσουμε. Αυτός είναι και ο τίτλος του εκτενούς ρεπορτάζ για τη δραματική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο τομέας της ψυχικής υγείας στην πατρίδα μας.
Το ρεπορτάζ για τους «τουρίστες-κονκισταδόρες με την ψηφιακή κάμερα» μπορεί να εστιάζει στο Περού, αλλά αφορά κι εμάς, αφού οι «σύγχρονοι κονκισταδόρες» περνούν και από την Ελλάδα, πολιορκώντας τα ιστορικά μας μνημεία. Περνούν και από
την Κούβα σίγουρα, αλλά ο συγγραφέας Λεονάρδο Παδούρα –στη συνέντευξη που μας παραχώρησε- πιο πολύ προβληματίζεται και οραματίζεται για μια Κούβα όπου οι άνθρωποι θα ζουν αξιοπρεπώς με τη δουλειά τους.
Ακόμα σε αυτό το τεύχος φιλοξενείται εκτενές ρεπορτάζ από το ετήσιο συνέδριο του Διεθνούς Δικτύου Περιοδικών Δρόμου, εκεί όπου για πρώτη φορά συμμετείχε και η «σχεδία», συλλέγοντας εμπειρίες και γνώσεις. Γνώσεις ακόμα και για προγράμματα υποστήριξης αστέγων-πωλητών που αφορούν μεταφυσικές αλήθειες και ανησυχίες τους!
Την ίδια στιγμή, κλείνουμε ραντεβού με τη 4η Μπιενάλε της Αθήνας σε μια… δίεση, συνεχίζουμε τις φωτογραφικές βόλτες στην πόλη, βάζουμε ασκήσεις για δυνατούς λύτες καθώς ο Άγγελος Τσέκερης περιγράφει την ανατριχιαστικά δραματική πτώση του πιτόγυρου και του καλαμακιού στις διεθνείς χρηματαγορές, ο Γιώργος Μπαζίνας προσπαθεί να ξυπνήσει από τον «εφιάλτη των διακοπών»,ο Βαγγέλης Χερουβείμ αρχίζει το… ξεκαλούπωμα και κορυφαίοι έλληνες γελοιογράφοι σχολιάζουν με το πενάκι τους την καθημερινή μας ζωή,.
Αυτά και άλλα πολλά. Στο τεύχος #7 της «σχεδίας» (Σεπτέμβριος 2013) που κυκλοφορεί την Τετάρτη 28 Αυγούστου 2013.
Υπενθυμίζεται ότι η «σχεδία», όπως συμβαίνει με όλα τα περιοδικά δρόμου του πλανήτη, δεν πωλείται στα συνήθη σημεία διάθεσης Τύπου (περίπτερα κ.λπ.). Πωλείται αποκλειστικά και μόνο στους δρόμους της πόλης από διαπιστευμένους πωλητές. Οι πωλητές αυτοί προέρχονται από ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες: Άστεγοι, άνεργοι και γενικώς άνθρωποι που αποδεδειγμένα ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας. Είναι άνθρωποι που βιώνουν με τον πιο σκληρό τρόπο τις συνέπειες της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης που μαστίζει την ελληνική γη. Από την τιμή πώλησης του περιοδικού (3,00 ευρώ), το 50% (δηλαδή το 1,50€) πηγαίνει απευθείας στον ίδιο τον πωλητή.
«121 εφημερίδες δρόμου, 40 χώρες, 6 ήπειροι, 1 φωνή ενωμένη ενάντια στη φτώχεια» είναι το σύνθημα του Διεθνούς Δικτύου Εφημερίδων του Δρόμου (International Network of Street Papers – INSP, www.street-papers.org). Με την προσθήκη του περιοδικού δρόμου «σχεδία» -το οποίο, ας σημειωθεί, έχει την υποστήριξη του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος»- τα μέλη έγιναν 122.
ΥΓ.: Να θυμάστε, επίσης, ότι οι πωλητές της «σχεδίας» δίνουν και απόδειξη. Σας παρακαλούμε θερμώς, να την παίρνετε!
Για περισσότερες πληροφορίες: Περιοδικό Δρόμου "σχεδία"
Φαβιέρου 39Α, 10438 Αθήνα
Τ: 213 0231220
www.shedia.gr
info@shedia.gr
f: shedia.streetaper
tw: _shedia
Και όμως, η γελοιογραφία είναι ένα ειδος τέχνης που σε κάνει περισσότερο να σκέφτεσαι παρά να γελάς. Είναι, επίσης, και ένα καταπληκτικό εργαλείο μάθησης για τα παιδιά. Και η ομάδα της «Educartoon» κάνει το καταπληκτικό: Βάζει τη γελοιογραφία στην εκπαίδευση. Και επειδή μια ακόμα σχολική χρονιά ξεκινάει, «Η γελοιογραφία ως δάσκαλος» είναι ένα από τα κεντρικά ρεπορτάζ της «σχεδίας» του Σεπτεμβρίου που θα κυκλοφορεί στους δρόμους της πόλης από την Τετάρτη 28 Αυγούστου.
Αλλά, εκπαιδευτικό χαρακτήρα έχουν και οι περίπατοι που διοργανώνει η Ομάδα Άστυ στην καρδιά της πρωτεύουσας. Κάνουμε βόλτες και μαθαίνουμε την ιστορία της Αθήνας.Τι όμορφο! Να, πόσοι από μας, για παράδειγμα, γνωρίζουν ότι στη γωνία των οδών Αιόλου και Βύσσης, ιδρύθηκε το 1841 το Γλυκισματοποιείον του Σπυρίδωνος Παυλίδη, εισάγοντας για πρώτη φορά στην Αθήνα τη σοκολάτα; «Περίπατοι στην Ιστορία» είναι ο τίτλος του σχετικού ρεπορτάζ.
Εκπαιδευτικό –υπό μία έννοια- είναι και το ρεπορτάζ για «το ωραιότερο γκολ» που αναφέρεται στην ποδοσφαιρική περιπέτεια της ελληνικής ομάδας στο 11ο Παγκόσμιο Κύπελλο Αστέγων που έγινε στα μέσα του Αυγούστου στο Πόζναν της Πολωνίας. Η ελληνική ομάδα επέστρεψε φορτωμένη με πολλά γκολ, αναμνήσεις και δύναμη στις αποσκευές της. Δύναμη να το παλέψει για ένα ακόμα καλύτερο αύριο –ατομικά και συλλογικά. Το ρεπορτάζ είναι πλήρες και με… αποκλειστικές φωτογραφίες!
Όταν η ψυχιατρική μεταρρύθμιση βρίσκεται υπό ολοκληρωτική κατάρρευση (και ενώ η κρίση έχει σαφείς επιπτώσεις στην ψυχική υγεία όλο και περισσότερων συμπολιτών μας) τότε μόνο για «αθεράπευτα ανεπαρκείς» κυβερνώντες μπορούμε να μιλήσουμε. Αυτός είναι και ο τίτλος του εκτενούς ρεπορτάζ για τη δραματική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο τομέας της ψυχικής υγείας στην πατρίδα μας.
Το ρεπορτάζ για τους «τουρίστες-κονκισταδόρες με την ψηφιακή κάμερα» μπορεί να εστιάζει στο Περού, αλλά αφορά κι εμάς, αφού οι «σύγχρονοι κονκισταδόρες» περνούν και από την Ελλάδα, πολιορκώντας τα ιστορικά μας μνημεία. Περνούν και από
Ακόμα σε αυτό το τεύχος φιλοξενείται εκτενές ρεπορτάζ από το ετήσιο συνέδριο του Διεθνούς Δικτύου Περιοδικών Δρόμου, εκεί όπου για πρώτη φορά συμμετείχε και η «σχεδία», συλλέγοντας εμπειρίες και γνώσεις. Γνώσεις ακόμα και για προγράμματα υποστήριξης αστέγων-πωλητών που αφορούν μεταφυσικές αλήθειες και ανησυχίες τους!
Την ίδια στιγμή, κλείνουμε ραντεβού με τη 4η Μπιενάλε της Αθήνας σε μια… δίεση, συνεχίζουμε τις φωτογραφικές βόλτες στην πόλη, βάζουμε ασκήσεις για δυνατούς λύτες καθώς ο Άγγελος Τσέκερης περιγράφει την ανατριχιαστικά δραματική πτώση του πιτόγυρου και του καλαμακιού στις διεθνείς χρηματαγορές, ο Γιώργος Μπαζίνας προσπαθεί να ξυπνήσει από τον «εφιάλτη των διακοπών»,ο Βαγγέλης Χερουβείμ αρχίζει το… ξεκαλούπωμα και κορυφαίοι έλληνες γελοιογράφοι σχολιάζουν με το πενάκι τους την καθημερινή μας ζωή,.
Αυτά και άλλα πολλά. Στο τεύχος #7 της «σχεδίας» (Σεπτέμβριος 2013) που κυκλοφορεί την Τετάρτη 28 Αυγούστου 2013.
Υπενθυμίζεται ότι η «σχεδία», όπως συμβαίνει με όλα τα περιοδικά δρόμου του πλανήτη, δεν πωλείται στα συνήθη σημεία διάθεσης Τύπου (περίπτερα κ.λπ.). Πωλείται αποκλειστικά και μόνο στους δρόμους της πόλης από διαπιστευμένους πωλητές. Οι πωλητές αυτοί προέρχονται από ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες: Άστεγοι, άνεργοι και γενικώς άνθρωποι που αποδεδειγμένα ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας. Είναι άνθρωποι που βιώνουν με τον πιο σκληρό τρόπο τις συνέπειες της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης που μαστίζει την ελληνική γη. Από την τιμή πώλησης του περιοδικού (3,00 ευρώ), το 50% (δηλαδή το 1,50€) πηγαίνει απευθείας στον ίδιο τον πωλητή.
«121 εφημερίδες δρόμου, 40 χώρες, 6 ήπειροι, 1 φωνή ενωμένη ενάντια στη φτώχεια» είναι το σύνθημα του Διεθνούς Δικτύου Εφημερίδων του Δρόμου (International Network of Street Papers – INSP, www.street-papers.org). Με την προσθήκη του περιοδικού δρόμου «σχεδία» -το οποίο, ας σημειωθεί, έχει την υποστήριξη του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος»- τα μέλη έγιναν 122.
ΥΓ.: Να θυμάστε, επίσης, ότι οι πωλητές της «σχεδίας» δίνουν και απόδειξη. Σας παρακαλούμε θερμώς, να την παίρνετε!
Για περισσότερες πληροφορίες: Περιοδικό Δρόμου "σχεδία"
Φαβιέρου 39Α, 10438 Αθήνα
Τ: 213 0231220
www.shedia.gr
info@shedia.gr
f: shedia.streetaper
tw: _shedia
No comments:
Post a Comment